10 Haziran 2012 Pazar

İnceleme: Samsung GT-S5610K


Yakın zamanda aldığım telefonun incelemesini yapmaya karar verdim.
Telefonumuzun modeli : Samsung GT-S5610K

Bu telefonu ararken istediğim özelliklerin temelleri şunlardı:
-Mümkünse güzel fotoğraf çeksin
-MP3 Olsun
-Radyo olsun
-Kullanımı kolay olsun-Bataryası uzun süre idare etsin
-Hızlı bir yazılımı olsun.
-Dokunmatik olmasın

     Daha sonra internetten araştırmalarım sonucunda bu telefonu buldum.2 farklı Teknosa ya gidip, alternatif ürün göstermelerini istedim.Gösteremediler.Daha sonra mediamarkt a gittim ve yine aynı soruyu sordum.Hatta 50TL daha çıkabileceğimi söyledim (Fiyatı 250 ile 300 TL arasında değişiyor) .Yine gösteremediler.Bende telefonu almış bulundum.Şimdi yazacaklarım tüm fonksiyonlarını anlatmıyor.Zaten bir çoğunu, telefonun özelliklerini yazan sitelerde bulabilirsiniz.Kendi hoşuma giden özelliklerden bahsedeceğim.
     Kutusundan çıktığı gibi kullanmaya başladım ve bataryası 3 gün gitti.Bu süre içerisinde her türlü özelliğini denedim tabi.
  • Öncelikle yazılımı çok hızlı.Gerek mesajlarda, gerek diğer uygulamalarda çok iyi geçiş hızı var.
  • Telefondaki kamera çok güzel.Özellikle gündüz çekimleri çok iyi.Gece çekimlerinde yetersiz kaldığını söylemek aslında çok da anlamlı değil.Bir çok telefon gece çekimlerinde patlar.Çektiğiniz fotoğraflara bir çok efekt uygulayabiliyorsunuz.Kesme, çevirme, kontrast ve parlaklık ayarları, eğlenceli çerçeveler, hazır renk efektleri (sephia, siyah beyaz, negatif vb...).Telefon ile çekilen örnek fotolara aşağıdan bakabilirsiniz.
  • Ana ekrana istediğiniz kısayolları atayabiliyorsunuz ve tek tuşla çok pratik şekilde erişebiliyorsunuz.
  • MP3 çaları güzel.Ses seviyesi yeterli.Şarkı geçişleri hızlı.3gb hafıza kartı ile kullanıyorum ve bir problem çıkmadı.Kulaklık girişi standart olduğu için, her yerden bulduğunuz kulaklıkla çalışabilir.
  • Radyosu fena değil. 9 kanal hafızası var. Anten olarak muhtemelen kulaklığı kullanıyor ve süper diyemiycem ama şehir içinde cızırtı olmadan çekiyor. Bazen streo özelliği kullanamıyor ama bu antenden mi telefondan mı anlayamadım.
  • Ekranın büyük olması avantajlı oluyor.

     Ellerin alışması 1-2 günü buluyor.Telefon biraz uzun olduğu için sanki düşecekmiş hissi veriyor ama alıştıktan sonra farkediyorsunuz ki hem taşımak kolay, hem kullanmak.Gömlek cebinde dahi sırıtmıyor.
     En güzel yanlarından biri bataryası.Tek şarj ile tam 11 gün kullandım.Fakat 3G özelliğini kapatmıştım.Açarsam 7-8 gün gidiyor.Bu süre içerisinde her gün ortalama 10-15dk telefon görüşmesi yaptım.Kamera ile çok uğraştım.......Bilgisayar veya prizden şarj edilmesi ayrı bir güzellik. Hiç mi kötü yanı yok? Var elbet..

  • Öncelikle telefonu tam şarj etmeden kullanmaya başlarsanız, bataryası tahmininizden erken bitiyor.Erken derken 1 hafta yerine 4 gün gidiyor :)))
  • Daha kritik bir uyarı yapmam lazım.Bazı kullanıcılar telefonun kendi kendine reset attığını, yani açılıp kapandığını söylüyor.Benim de başıma 7 gün sonra geldi.Araştırdığım zaman, 2G den 3G şebekesine geçerken böyle bir problem çıkartıyor denen yorumlar gördüm.Bende zaten kullanmadığım için, telefondan 3G özelliğini kapattım.O günden beri (yaklaşık 15-20 gün oldu), bir defa bile reset problemi ile karşılaşmadım.
Sonuç: Yine olsa yine alırım :)
Kutu içeriğine aşağıdaki fotolardan bakabilirsiniz.
Şimdilik bahsedeceklerim bunlar.

NOT: Fotoğrafların üzerine gelip yeni sekmede açarsanız, tam boy hallerini görebilirsiniz.



   
 


5MP kamerasının yanında led flaş var.Çok efektif değil ama hiç yoktan iyidir.Zifir karanlıkta bile fotoğraf elde edebiliyorsunuz.

Kutu içeriği böyleydi.USB kablo çıkmaması eksi bir yön.Bilgileri bilgisayara atmak için bluetooth gerekiyor.Kabloyla da bir problem çıkmadan verilere ulaşılıyor.

Normal kulaklık girişi ve mini USB telefonun üst tarafında.

Telefonun kamerası gündüz çekimlerinde güzel detay veriyor.

Makro modu bulunmakta.

Işık ölçümünü güzel yaptığını söylemek mümkün.

Merak ettiğim bir konuydu.Güvercinleri havada dondurabildi.Üstelik otomatik modda bulunuyordu.Spor, manzara gibi 5-6 değişik modu bulunmakta.






Arka planı derin bırakıp, makro modunda foto çekerseniz, arka bulanıklık(bokeh) efektini elde edebiliyorsunuz.Bu konuda da başarılı buldum.



Güncelleme: 22/12/2012 - Telefon şimdiye kadar 4 defa düştü. Kılıf kullanmadığım için direk çakıldı. Hepsinde arka kapak, batarya fırladı. Telefonda hala ilk bakışta görülen bir çizik yok. Herhangi bir yerinde bozulma yok.

Yazıyı yazdığım tarihten beri,  yani hazirandan beri,  2 defa daha reset problemi oldu. Güncelleme çıkmış olabilir ama ben bu halinden şikayetçi olmadığım için yapmadım.

Güncelleme: 17/03/2013 - Son güncellemeden beri hiç reset problemi olmadı. Ayrıca telefon ev içerisinde 2 defa daha parkeye düşüp kapak,batarya dağıldı. Herhangi bir arıza olmadı. 

Güncelleme 15/04/2013 - El feneri aktif etme kısmı ile ilgili sorular geliyor. Açıklama koyma gereği hissettim. Yorumlarda bir arkadaş belirtmiş bende buraya yazıyorum. Denedim oldu. Telefonun ayarlar kısmından ekran seçeneğine giriniz ve  "Akıllı Menü" tipini seçiniz. Daha sonra telefonun ana ekranındayken yukarı tuşuna basılı tutarsanız fener yanar. Fenerin yanması için tuş kilidi aktif olmamalıdır. Bir diğer arkadaş akıllı menü seçeneği dışındaki durumlarda, yukarı tuşuna kısayol atanmaz ise fenerin yine çalıştığını belirtmiş. 

Güncelleme 25/04/2013 -  Telefonun yazılım güncellemesi çıkmış durumda. Fırsat bu fırsat, yorum yapan misafirlerimizden birinin vesilesi ile anlatayım dedim.

Güncelleme 21/10/2014 -   Artık telefonu kullanmayı bıraktığım için soruları inceleyip cevap vermem çok zor. İncelemeyi okuyan arkadaşlardan cevapları bilen var genelde yorumların en sonunda olan soruları cevaplayabilirlerse güzel bir dayanışma olur diye düşünüyorum :)

     Önce aşağıdaki linke gidip Samsung Kies Programını indirmeniz gerekiyor. Yaklaşık 65MB boyutu var. Eğer windows'unuz Türkçe ise program ve kurulumu otomatik olarak türkçe menülerle geliyor.

          
     İndirdikten sonraki aşamalara ve nasıl yaptığıma bakalım:

Linkten Samsung Kies indirdim. Epey bir süre indirmesi ve daha sonra yüklenmesi sürdü. Daha sonra bana “normal mode mu lite mod mu?”  diye sordu. Normal modda çalıştırdım. Hemen ardından, “yeni versiyon çıkmış güncelleştiriyim mi?” Diye sordu. "Evet" dedim. Tabi bu işlemler sırasında telefon bilgisayar bağlı değildi. Beklerken, bir yandan telefonun ayarlar bölümünden bilgisayar bağlantı özelliğini kies olarak seçtim ve bekledim. Güncelleme bitti (319 dosya güncelleştirildi ve 25/04/2013 tarinde çıkan 2.5.3.13043_14 versiyon geldi). Program bilgisayarda herhangi bir yeniden başlatma veya benzeri bir işlem istemedi. Telefonu bilgisayara bağladım. Kies otomatik olarak telefonu tanıdı . Üretici yazılımı güncellemeye basınca da kontrol edip aşağıdaki ekranı getirdi. (Fotoğrafların üstüne basarsanız büyük halleri gelir.)




      
Güncelleştir'e tıkladım. Aşağıdaki uyarıyı verdi.

 

     Uyarı gelince vazgeçip rehberi yedeklemeye karar verdim. Aslında mesajlarım önemliydi ama kiesden mesajlarımı yedekleyemedim. Birşey olmaz diyip yazılımı güncellemeye bastım.
      Yaklaşık 10 dakika sonra aşağıdaki ekran çıktı ve güncelleme tamamlandı dedi. Peşinden telefon kapanıp açıldı. Cihazı hiç çıkartmadan pin numaramı girdim. Tekrar açıldı ve kies bağlanmaya çalıştı. O bağlanmaya çalışırken mesajları kontrol ettim. Hiç biri silinmemişti:) Rehber de yerinde duruyordu. 2-3 dakika bekledim. Kies bağlanamayınca, kabloyu söküp taktım. Yine beklemeya başladım. Bu sefer 30sn de bağlandı ve karşıma çıkan ekran şu oldu.   :)
 



Böylece güncelleme gerçekleşti:) Belki bende çok nadir olan reset problemide gitmiş olur. Görcez artık.



285 yorum:

  1. telefonla internete giremiyorum şebeke hatası veriyo ve profil oluşturun uyarısı geliyo ne yapmalıyım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende herhangi bir ayar yapmadan girdi.Hattım vodafone. Ama sizin için ayarlara şöyle bir baktım. Önce menüye girin, internet kısmını orta tuş ile seçip içine girin.Seçeneklere tıklayın, 5. seçenek olan ayarlar kısmına girin. Orada 7. ayar kısmında "internet profilleri" kısmı var. Bende otomatik tanımlı ayarlar bulunmakta. Sanırım sizde yok. Siz seçeneklerden bir tane oluşturup bendeki ayarları girerseniz sanırım bir problem çıkmaz.

      Ayarlarım:

      Erişim İsmi: Bir şey yazmıyor
      Onaylama Türü: Normal
      Kullanıcı Kimliği: Bir Şey yazmıyor
      Şifre: Bir şey yazmıyor.
      AnasayfaURLsi: http://
      Adres: 0.0.0.0
      Bağlantı Noktası:8080
      Gecikme Süresi : 0


      En sonda bulunan gelişmiş ayarlar kısmı ise:

      Statik IP: Kapalı
      Yerel Telefon IP'si: 0.0.0.0
      Statik DNS: kapalı
      Sunucu1: 0.0.0.0
      Sunucu2: 0.0.0.0
      Trafik Sınıfı: Abone olundu

      Eğer internetten kastınız 3G ise, ben kullanmadığım için ayarlarını bilemiyorum.

      Sil
  2. Telefonun internet bağlantısı sürekli açık bunu kapatmak için bir ayar göremedim bu konuda yardımcı olabilir misiniz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. -Menüden "internet" kısmıa giriniz.
      -"Seçenekleri" açınız
      -"Ayarlara" giriniz
      -En altta "internet profilleri" kısmına giriniz.
      -Tekrar "seçenekler" e giriniz.
      -Profili siliniz.

      Bulabildiğim tek çözüm bu oldu. İnternete girmek istediğinizde, aynı yerden tekrar profil oluşturursanız giriyor. Ayar yapmanıza gerek yok.

      Sil
  3. Merhaba,
    Telefon görüsmelerimi kulaklık kullanarak yapıyorum. Ancak kulaklıklar takılıyken çağrı geldiğinde telefon yalnızca titresim modunda çalıyor, dışarıya zil sesi vermiyor maalesef. Ben çok inceledim, ayarlardan düzeltemedim. Sizin bir fikriniz var mı konuyla ilgili?

    Tesekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, öncelikle bayram dolayısı ile mesajınızı geç gördüm kusura bakmayın. Bende bayağı bir baktım telefona ama öyle bir ayar görünmüyor.

      Sil
    2. Kulaklık takılıysa kesin kullanıcı üzerinde taşıyordur diye düşünülmüştür muhtemelen.

      Sil
    3. Bencede. Yoksa zor bir şey değil. İhtiyaç belirleme aşamasında gündeme gelmemiş gibi duruyor.

      Sil
    4. Yanıtınız için teşekkür ederim. Evet, dediginiz gibi telefonda bu ayar noksan. Kaç sene öncenin teknolojisinde bile olan bir ayar oysa ki; o yüzden şaşırtıcı tabii. Bir takım ufak tefek sorunlarıyla beraber, hoş bir telefon.Umarim ileride daha da alışırım :)

      Sil
    5. Ben bluetooth kulaklıkla kullanıyorum. Çağrı geldiğinde telefon normal çalıyor. Tavsiye ederim.

      Sil
    6. Bu bilgi çok iyi oldu. Bende merak ediyordum.Teşekkürler :)

      Sil
    7. 25/04/2013 tarinde çıkan 2.5.3.13043_14 versiyon güncelleştirmesinden sonra halen kulaklık takılıyken ses çıkmıyor mu :?

      Sil
    8. Ne yazıkki. Denedim ve ses yok :(

      Sil
  4. Merhabalar. Bende bu telefonu babama almak istiyorum fakat bircok kiside resetlenme sorunu oldugunu okudum. Babam sadece konusma ve resim icin kullanacak telefonu. Internet, sms, radyo vs.kullanmayacak. Sadece konusmada resetlenme olma ihtimali nedir acaba? yardimlarinizi bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bende 5 ay içerisinde 3 defa reset problemi oldu. Gelen çağrıyı açarken karşılaştım. Daha sonra 15 sn içerisinde telefon tekrar hazır hale geldi ve problemsiz görüşmemi gerçekleşirdim. Konuşurken veya başka bir işlem sırasında reset olmadı.

      Son dönem alan arkadaşlarda reset problemi olmadığı veya çok çok az olduğunu görüyorum.Belki düzeltmişlerdir. Benim için çok büyük bir problem değil. Telefon çok hızlı açıldığı için, gelen çağrıyı yanlışlıkla reddetmiş gibi oluyor. Foto kalitesi zaten çok iyi. Yukarıdaki fotolara tıklayarak orjinal hallerini görebilirsiniz. Mizik, foto, hız ve batarya avantajlarının yanında reset(eğer yaparsa) ufak bir problem olarak kalıyor bence. Bundan 4-5 ay önce alan arkadaşların bazılarında çok problem çıkarıyormuş ve garanti kapsamında değiştirdiler. Ama şu sıralar problem yok gibi duruyor. Benden sonra 2 tanıdığım aldı ve hiç reset problemi yaşamadılar. Yinede siz aşağıda vereceğim linkten görüşleri okuyun isterseniz. Olumlu yorum sayısı fazla gibi geldi bana.

      http://forum.donanimhaber.com/m_53815252/mpage_8/key_/tm.htm

      Sil
  5. Arkadaşım ben telefonu daha yeni aldım ama arka kapağını açamıyorum nasıl açılacağını bilmiyorum bide hafıza kartı yeri nerede onu söylerseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Telefonun arkasında beyaz küçük bir üçgen var. Kamerayı kendinize doğru, üçgeni dışa gelecek şekilde tutun.Baş parmağınızla üçgene basarak ileri doğru ittirin, kolayca açıldığını göreceksiniz.

      Hafıza kartının takıldığı yer ise, telefon arka kapağını açtıktan sonra göreceğiniz led flash ışık kısmının hemen altında(pil yuvasının üstünde) bulunan küçük kısım.Micro sd kart takılıyor.

      Sil
  6. selamlar..
    bende bu telefondan kullanıyorum ama fotoğraf çekimlerinde flaşı ve zoomlamayı nasıl kullanıyoruz..bilgilendirirseniz sevinirim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Flaş kolay. Telefon kilidi yokken telefonun sağ yanındaki tuşa basarsanız kamera aktif olur. O esnada sağ "yön" tuşuna basarsanız 3 seçenek çıkar. Yukarı aşağı gelip telefonun yön tuşlarının ortasında bulunan tuş ile seçerseniz flaş aktif olur. 3 seçenekten en üstteki otomatik flaştır. Bu modda ışık yeterliyse flaş çalışmaz. 2. sıradaki seçenek ise her zaman flaş patlatır. Son seçenekte ise flaş hiç patlamaz.

      Diğer sorunuza gelecek olursak. Telefonda çektiğiniz fotoğrafları 5 Megapiksel de çekiyorsanız zoom yapamazsınız. Aslında bu tüketiciyle dalga geçer gibi koyulmuş bir özellik. Seçeneklere girdiğinizde fotoğraf megapikselini düşüğe ayarlarsanız(mesela 3 Megapiksel), telefonun solundaki ses açma kapama tuşlarından zoom yapabilirsiniz.

      Teknik olrak saçmalığı şöyle anlatabiliriz. Siz bir fotoğrafı 5Mp çekip istemediğiniz yerlerini bilgisayarda kesip tam ekran yaptığınızda fotoğraf büyümüş olur. İşte telefonda bunu yapıyor. 3MP ye ayarladığınızda ve zoom yaptığınızda 5MP moduna otomatik geçip zoom yaptığınız görüntü dışındaki yerleri kırpıyor. Böylece foto 3MP e düşüyor ve siz zoom yaptığınızı sanıyorsunuz.

      Kamera da ise zoom yapabilirsiniz çünkü çözünürlüğü zaten çok daha az olduğu için aynı teknikle yapılıyor.

      Özetle telefonda optik zoom yok. Dijital foto işleme var. O yüzden 5MP de çekmek istediğiniz konuya yaklaşmanız en sağlıklı sonucu verecektir.

      Sil
  7. Merhaba

    Bende de bu telefondan var ve gelen mesajları sim karta kaydediyor. Tüm ayarlara baktım fakat telefon hafızasına kaydetmesini sağlayacak bir seçenek bulamadım. Bu sorunu nasıl çözeriz bir çözüm bulursanız sevinirim. teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,

      --Telefonun ayarlar menüsünden 10. sıradaki bellek bölümüne giriniz.
      --Girdikten sonra 3. sıradaki varsayılan bellek kısmına giriniz.
      --2. sıradaki mesaj indirme kısmına gelip orta tuşla giriniz.
      --Seçeneklerden hafıza kartını seçiniz ve sol alt seçme tuşundan kaydediniz.

      Umarım yardımcı olmuştur.

      Sil
    2. Merhaba

      Öncelikle yanıt için teşekkür ederim. Ben o yöntemi denemiştim fakat öncelikle yine de sim kart'a kaydediyor ve sim kart dolduğunda diğer hafızalara geçiyor. Anladığım kadarıyla bu telefonda öyle bir özellik yok.. O sim kart dolacak arkadaş:)

      İyi günler..

      Sil
    3. Ben yanlış anlamışım sizi. Doğrudur sim kartta boş yer varsa affetmiyor. Eski telefonlarımda öyleydi. Seçenek koymamaları saçma ama el mahkum :)Şöyle yapabiliriz, eğer sim kartta özel mesaj olmaması gerekiyorsa, hafıza kartını çıkarıp sim kart dolana kadar standart bir mesajı taslaklara kaydederiz. Sim kart dolunca da hafıza kartını takıp yeni mesajların oraya yazılmasını sağlayabiliriz. Sim kartta ki mesajları silmemek lazım ama :)

      Sil
  8. önde kamerası var ama nerden aktif hale getircez ????

    YanıtlaSil
  9. baktım ama bulamadım.lütfen yardımcı olurmusunuz?
    telefonun ön kısmında kamera var onu nasıl açabilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kamera bildiğim kadarı ile 3G konuşmalarda karşı tarafa görüntünüzü iletmek için kullanılıyor. Normal şartlar altında foto çekim gibi işlemler yapmanız mümkün görünmüyor. Ama telefonunuza

      *#0*#

      yazıp 8 e basarsanız kameranın çalışıp çalışmadığını test edebilirsiniz :)

      Sil
  10. Öncelikle size bu duyarlılığınız için çok çok teşekkür ediyorum. Benim bu model telefonum var alalı 3 gün oldu fakat facebook'a girmeye çalıştığımda sürekli 'Şebeke hatası' veriyor resmen telefonsan soğudum bu hata yüzünden :( Benim için facebook 1. sırada geliyor en çok yararlanmak istediğim uygulama olarak. Bu 'Şebeke Hatası' sorununu nasıl çözebilirim hattım turkcell. Duyarlılığınız için tekrardan teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyorum. Sadece bir kullanıcı olarak bir nebze faydam oluyorsa ne mutlu bana. Benim hattım vodafone. Daha önce hiç facebook uygulamasını denememiştim. Facebook uygulamasına girince mail ve şifremi istedi. YAzdım ve facebook'a girdi. İnternet için özel bir ayar yapmadım. GPRS den girdi sanırım. 3G paketim bulunmamakta. Probleminizle ilgili daha detaylı bilgiye ulaşmaya çalışcam. Mümkünse internette gezip gezemediğinizi de yazabilirmisiniz.İnternet uygulamasından URL gir kısmından herhangi bir yere bağlanıyor mu?

      Sil
  11. İlginiz için minnettarım. Sorunu çözdüm Gprs ayarlarına çevirdim internet profilini ve facebook sns ayarlarınıda gprs'e ayarladım evin belli yerlerinde çekiyor evden kaynaklanıyor sorun şebekede bi problem kalmadı :) Tekrardan teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  12. Yanıtlar
    1. Özellikleri aşağıdaki linkte
      http://www.gsmchoice.com/en/catalogue/samsung/gts5610/

      Sil
  13. bu telefona uygun kaplar var mı peki ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kap kullanmıyorum 4 defa düştü çizik varsa bile anlaşılmıyo. Sağlam telefon. ;)

      Sil
  14. Merhaba öncelikle Değerlendirmeniz çok güzel olmuş hatta kendi telefonumdan çok bu telefonun özelliğini biliyorum desem yalan olmaz :) bi de telefonu nerden ve kaça aldığını söylersen çok sevinirim şimdiden teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler:) Telefonu yazıyı yazmadan 15 gün önce aldım sanırım. Acelem ve acil ihtiyacım vardı. Teknosa dan 300TL ye aldım. Ama ben alırken her hafta 260TL civarında kampanya oluyordu.

      Sil
  15. iyi günler ilk önce hayırlı olsun bende bu telefondan yeni aldım ama aldığım günden beri bir sorunum var telefon konuşması yaparken araya rüzgar sesine benzer ses geliyor acaba bu ortamdanmı kaynaklanıyor diye düşündüm ama nerede olursam olayım aynı sonuç sizde böyle bir sorunla karşılaştınızmı acaba veya ne yapabileceğim hakkında yardımcı olursanız sevinirim şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle bir ses yok bende. Eğer hafif bir sesten bahsediyorsanız farketmemiş de olabilirim. Karşıdaki kişi ile aramdaki konuşma sırasında rahatsız eden bir ses duymuyorum. Çok nadiren yaptığı ve yukarıda bahsettiğim reset atmadan önce, garip cızırtılar gelip reset atıyor. Onun dışında bir problem yok.

      Sonuçta bende sizin gibi bir kullanıcıyım. Garantisi var ise ve ses her zaman geliyorsa , aldığınız yerde durumu izah ederseniz, gerekeni yapacaklardır diye düşünüyorum. Sonuçta kullanıcı hatası bir durum yok gibi. Belki bir süre başka telefonla idare dersiniz ama içiniz rahat eder.

      Sil
  16. java belleğinin arttırma şansımız varmı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilemiyorum firmware lerini incelemek lazım. İçeriden böyle bir ayar görmedim ben.

      Sil
    2. Ayrıca aşağıdaki linkte bir yöntem vermişler ama sanki pek işe yaramıyor. Ben denemedim, şimdi bir yeri silerim başıma bela olmasın diye :)

      http://www.askmefast.com/I_have_samsung_primo_it_has_only_two_mb_application_memory_How_can_i_increase_it-qna1591909.html#q113167

      Sil
    3. Link gelince "read more" kısmına tıklamayı unutmayın. Yapılacak işlemler orda yazıyor.

      Sil
    4. neyse hocam sağol.ama orada yazanlar sadece jar mb si yüksek program veya oyunları yüklemek için.ya arkadaş telefon güzelde bu java olayı kötü 6 mg yükleme kapasitesi var saçma.

      Sil
  17. Bende samsung s5610k modeli var tuş seslerini nasıl kapatırım detaylı bilgi alabilirmiyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayarlar
      Ses profillerine girin
      Normal yazan kısma geliniz ama basmayın.
      sol altan düzenleye girin.
      En altın bir üstünde tuş sesi ayarı var.Oraya girin.
      Sessiz seçip kaydedin.

      Sil
  18. Merhaba, Benim iki sorum var, birincisi (mesela mp3 yüklemek için) telefonumu bilgisayarıma bağlamak istediğimde bilgisayarım telefonumu tanımıyor. Beraberinde cd verilmediği için tanıtamıyorum da. Ne yapmalıyım?
    İkincisi, internete girebiliyorum, mesela youtube açılıyor, ancak her hangi bir videoyu açmak istediğimde, bağlantı hatası veriyor ve açılmıyor. Düzeltilebilir mi acaba?
    Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1.samsungmobile.com sitesinden kies programını yükleyeceksin yada telefonun pc bağlantısı ayarlarından hafıza kartını seçeceksin.
      2.maalesef bu telefonun flash videoları oynatma gibi bir desteği yok.ama google dan youtube.jar diye bir aratıp yükle bakalım belki ondan açabilir.

      Sil
    2. Benimde bu cevaplara ek bir cevabım malesef yok. Muharrem bey'in dediği gibi

      -->Ayarlar menüsüne girin
      -->PC bağlantı kısmına girin
      -->Yığın bellek seçin

      Telefonu usb kablosu ile bağladığınız zaman hafıza kartı otomatik görülecektir. Diğer yöntem de var(kies) ama bu bana daha pratik geliyor.

      Sil
  19. arkadaşlar (bolt browser 2.5) diye bir tarayıcı buldum flash videoları oynatıyormuş.internet paketim olmadığı için deneyemedim.google den bir aratıp deneyin derim.(bolt browser 2.5 jar)

    YanıtlaSil
  20. ismim ALİ LALE, NEDEN YOK HAFIZA KARTI

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende de yoktu. Telefonu alırken, ayrıca aldım kartı.
      Sorunuzun cevabını samsung verebilir. Çok fazla telefonum olmadı ancak ben şimdiye kadar hafıza kartı ile satılan bir telefon duymadım. Kendi hafızası geniş olan telefonlar olabilir. Ek hafıza kartları genelde ayrıca alınır.

      Sil
  21. Evet mesajları tamyazıp son harfe yaklaşıyorken telefon kendini kapatıyor tabiki tekrar açılınca mesajlar siliniyor zaten zar zor yazıyorum çok sık oluyor bundan hiç memnun değilim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginç bir probleme benziyor. Hiç başıma gelmemişti.Eğer garantisi devam ediyorsa bence değişime gönderin. Kapanma bende 3 defa oldu diye hatırlıyorum, o da gelen çağrıyı yanıtlarken. Yaklaşık 8 ayda 3 kapanma içinde garantiye vermedim.

      Sil
  22. merhaba lar ben telin ön kamerasını nasıl çalıştıra bilirim yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en üstten 9. soruda cevap vermiştim, aynısını tekrar yazıyorum

      "O kamera bildiğim kadarı ile 3G konuşmalarda karşı tarafa görüntünüzü iletmek için kullanılıyor. Normal şartlar altında foto çekim gibi işlemler yapmanız mümkün görünmüyor. Ama telefonunuza

      *#0*#

      yazıp 8 e basarsanız kameranın çalışıp çalışmadığını test edebilirsiniz :)"

      Sil
  23. bluetooth kulaklık nasıl kullanabilirim arıyorum ama bulmuyor samsung 5610 k lütfen yardımcı olabilirmisiniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendim kullanmadığım için denemedim ama yarın ilk fırsatta bir bluetooth kulaklık deniyip buraya yazmya çalışcam.

      Sil
  24. Merhaba. Bu telefonda whatsApp kullanımı mümkün mü?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bildiğim kadarı ile hayır. İnternetten baktığımda desteklenen samsung modelleri şöyle görünüyor

      Samsung i8910
      Samsung GT-i8510
      Samsung GT-I7110
      Samsung SGH-L870
      Samsung SGH-G810
      Samsung SGH-iNNN
      ve Android Samsung telefonları

      Sil
  25. arkadaşlar bi sorunum var telefonun yazılımını kies ten güncelleyim dedim yeni güncelleme var dedi %99 a kadar geldi ve orda takıldı kaldı acaba garanti kapsamından çıkar mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer orjinal güncelleme ise garantiyi bozması mantıksız. Ama içiniz rahat etsin

      http://www.samsung.com/tr/info/contactus.html

      Hafta içi hem online chat ile hemde telefonla ulaşabilirsiniz.

      Sil
    2. teşekkürler dostum telefonda görüşme sırasında hadsfree yi açtığımda karşı tarafa yankılı ve gürültülü bi ses gidiyordu bende samsung kies bi bakayım dedim sürümünüz eski diyince güncelleyeyim şansıma %99 da takıldı kaldı 1 saattir bekliyorum bakalım %100 olacakmı biraz daha bekleyeyim.

      Sil
    3. sonunda yaptım güncellemeyi ama yankı olayı değişmedi görüntülü görüşme ve handsfree de çok kötü yankılama oluyor tabi bu karşı taraf için karşı taraf kendi sesini duyuyor ben handsfree yi açınca acaba bunun çözümü ne olabilir?

      Sil
    4. O problem hem mobil hemde sabit telefonlarda nadiren başıma gelen bir olaydı. Bu modelde başıma hiç gelmedi.Çağrıyı sonlandırıp yeniden arayınca geçiyordu. Bence farklı yerlerde(bina, sokak vs) deneyin. Eğer hala oluyorsa donanımsal bir problem olabilir. Garantisi devam ediyorsa değiştireceklerdir.

      Sil
    5. Teorik bir yorum yapabilirim. Örneğin tv canlı yayınlarındayken telefonla bağlantı sırasında, TV sesinin kısılması isteniyor. Muhtemelen TV den gelen ses, telefonun mikrofonuna ulaşınca yankıya neden oluyor. Sizin telefonda da aynı şekilde, dışarı verilen ses, telefonun mikrofonu tarafından yakalanıp, karşıya iletiliyor olabilir. Tabiki ses iletimi sırasında oluşan zaman kayması(mesafeden dolayı) yankıya yol açacaktır. Eğer böyle ise, mikrofon da bir hassasiyet veya yerinden kayma problemi var demektir.

      Sil
  26. Babama aldım telefonu hic bir ayar felan yapmadan sim ile hafıza kartını taktım verdim babama kullanıyor .
    İnternete girecekmi diye baktım internet sekmesine girince profil yok dedi . Bu cihaz internete girmez degilmi fatura kabarık gelmesin sonradan.
    Telefonun üstünde simgelerde yanlıs hatırlamıyorsam. Edge , R harfi gibi simgeler var bunlarım orda güzükmesi sorun olurmu internete girmesin kendiligine :D

    YanıtlaSil
  27. Telefonun üstünde E harfi var Edge galiba bunun cıkması faturaya yansırmı internete girmemesi icin internet profil ayarını felan yapmadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnternete girdiğiniz an faturaya yansımaya başlar ve çıktığınızda E harfi görünse bile faturaya yansımaz. Şöyleki; kontrolü hatlarda, kullanımdan sonra "x lira kullanım tutarı kesilmiştir." diye mesaj geliyor. Bu mesaj internetten çıktıktan hemen sonra geliyor ama E harfi hala görünüyor. Yani, surf yapmıyorsanız bir ücret yok. :)

      Sil
  28. hocam piyasada hem 5610 var hemde 5610k var bunların ne farkı oluyor? misal internette bu iki model arasında 30-40 oynama oluyor. Ben kesin alıcam bu telefonu öyle söyleyeyim ancak bu ikisinin ne farkı var bilmek istiyorum açıkçası birde içindeki sürüm bilgisini nasıl görebiliyoruz bir kod numarası vs. varmı yani acaba k modeli sürüm olarak daha mı yeni gidip bir bakalım bunun

    ayrıca sizin inceleme de yazmışsınız muadili olarak nokia asha 300 önerdiler medimarkt mağazasında ancak nokia sybian ile uğraşmak istemiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. K nın ne olduğuna bakcam ama model numarasını *#1234# kombinasyonu ile öğrenebilirsiniz.

      Sil
    2. S5610 ile S5610K arasındaki temel fark ön kamera gibi duruyor S5610 da sanırım ön kamera yok. Ön kamerayı sadece 3G de kullanabiliyorsunuz diye biliyorum. Benim model S5610K ve ön kamera ile foto çekemedim. :) başka fark var mı bilemiycem.

      Sil
  29. selamlar.. dün s5610K aldım genel görünümü güzel, ideal, orta halli bir telefon. Kısayol tuşlarını kullanamıyorm. üst tuşa rehber, alt tuşa kamera, sağ tuşa radio, sol tuşa sms ayarlıyorum ama bir türlü çalıştıramadım. yardımcı olur musunuz.. teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      -->Menüden ayarlar kısmına giriniz
      -->2. seçenekteki "ekran" 'a giriniz.
      -->3.seçenekteki "akıllı ana sayfa" kısmına giriniz.
      --> Sağ sol tuşları ile "akıllı ana ekran" seçeneği dışındaki bir seçeneği seçiniz.
      -->Sol taraftan ayarla diyip çıkınız

      Sonra
      -->Menü--> Ayarlar-->Telefon-->Kısayollar yolunu izleyiniz.
      --> Yön tuşları ile seçeneğe gelip sol alttaki tuştan değiştir'e basarsanız istediklerinizi atayabilirsiniz.

      Sil
    2. Özetle şöyle diyebiliriz. Akıllı ekran modunda iken kısayol kullanamazsınız. Güzel günlerde kullanın.

      Sil
    3. paylaşımlarınız için çok teşekkür ederim gerçekten aydınlatıcı bilgiler veriyorsunuz.

      Sil
    4. Ben teşekkür ederim yorumunuz için :)

      Sil
  30. ya ben turkcellden yenı vodafoneye gectım 25 tl yukledım ınternete gremıom .ınternetıım var ama musterı hızmetlerını aradım 50 defa tıne olmadı suan bıraz ugrastım gırdıkten sonra forbıden dıye bısey yazıom yardım cı olur musunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buradaki yorumlardan en başta bulunan ilk 2 yoruma bakarsanız, orada internet ayarlarımın ne şekilde olduğunu yazmıştım. Bende vodafone kullanıyorum ve internette bir problem yok. Muhtemelen ayarlarda bir eksiklik var. Internet profilinizi silip, başta yazdığım ayarları uygularsanız bir problem olmayacaktır. En baştaki yorumda da yazdım, 3G kullanmadığım içiğn ayarlarını bilemiyorum ama normal internete girebiliyorum.

      Sil
  31. bu E yi söndürmenin bi yolu yokmu hep yanıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında özel bir yöntemi varmı bilmiyorum. İnternete girdikten sonra yanıyor ve çıktıktan bi süre sonra(ne kadar bakmadım) kendiliğinden gidiyor. 3G nin aktif olmadığını da belirtiyim.

      Sil
  32. merhaba.bu telefonon 3G sini nasıl kapatabilirim,bir türlü bulamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,

      --> Ayarlar --> Şebeke --> Şebeke modu --> GSM seçerseniz, otomatik olrak 3G kapanır. Otomatikte bırakırsanız 3g ye geçer

      Sil
    2. teşekkür ederim yardımınızdan dolayı,her şey gönlünüzce olsun

      Sil
  33. öncelikle merabalar arkadaşlar bende samsung galaxi ace aldım fakat yan telefon olarakda 5610k kullanıyorum fakat bendeki 5610k telefon çok sorun yapıyor reset atması bi yana kendi kendiligine kapanıyor ve açılmıyor tekrar açmaya çalıştıgımda sürekli kendi kendisini resetleyip duruyor ikinci sorun bluetooth veri aktarımı zaten yapamıyorum bt'yi açmaya çalılştıgımda telefonum donuyor sürekli. Yine bir diger sorunum ise :) radio kulaklıgımı takıyorum radio çalışıyo gösteriyo ama hiç bi şekilde çalışmıyor ve yine telefonumu donduruyo yardımcı olursan çok sevinirim şimdiden çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, sizdeki problemler dediğiniz gibi ise, telefonunda problem varmış gibi duruyor. Şimdiye kadar telefon donması gibi bir durumla karşılaşmadım, karşılaşanı da duymadım. Çevremde 5 kişi bu telefonu kullanıyor ve reset problemi yaşayan bile yok nerdeyse. Telefonunuzu, varsa garanti kapsamında geri verin incelesinler. Özellikle radyo ve bluetooth problemleri çok garip geldi.

      Sil
    2. iki defa servise verdim yapamadılar 3. kez yine vereceğim bakalım ne olacak samsung serviste sınıfta kaldı....

      Sil
  34. İlginize çok teşekkürler gerçekten benim çevremdede 4 arkadaşımda var onlarında sadece 1 tanesinde reset promlemi varmış oda sorunu mesajlarını t9 da yazmayınca düzeldigini söylüyor servis konusunda haklısnız sanırım telefon donanım sorunları için tekrar servise göndermem gerekicek çok teşekkürler yinede çok sağolun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım en kısa sürede hallederler. Samsung'u da anlamak mümkün değil. Bir yandan S4 gibi bir telefon çıkartıp iphone ile yarışıyor, bir yandan da çok daha alt seviye bir telefonda böyle hatalar.

      Sil
  35. oncelıkle merhaba ben bu telefonu alalı 2 gun oldu ve kendımce telefonu cozmeye calıstım ama basarılı olamadım.ınternetden arastırp kendımce yardım almaya calısırken bu sayfayı buldum veee telefonumu kullanmaya basladım.bana bu konuda cok yardımcı oldunuz cok tesekkur ederım.umarım dıger arkadasların yasamıs oldugu sorunlarla karsılasmam. .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim. Buraya yazan herkesin katkısıyla oluştu bu sayfa. Faydalı olduğuna çok sevindim. Telefonunuzu güzel günlerde kullanın.

      Sil
  36. bu telefonun tek tuşla arama özelliği varmı? varsa nasıl ayarlanıyor. yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet var.
      -->Rehbere giriniz, karşınıza kayıtlı telefon numaraları çıkacaktır.
      --> 2 defa sola basarak favorilerim kısmına geliniz.
      --> 1 nolu tuşa rehberden numara atayamazsınız. 2 veya daha sonraki bir yere gelip, sol üst tuştan "ata" 'yı seçiniz.Gelen menüden rehberi seçiniz. --> Reheberden istediniz numaranın üstüne gelerek, kare seçme tuşu ile seçiniz.
      -->"Favorilerim'e atandı" gibi bir uyarı gelecektir.

      Sonra tüm menülerden çıkınız ve atadığınız tuşa basık tutunuz. ÖRneğin 2 numaralı favoriye atadıysanız, 2'ye basılı tutunuz.

      Not: Tuş kilidi varken basılı tutmanız işe yaramayacaktır.

      Sil
  37. bi sorum olucak bu telefonu yeni aldim ne kadar sure sarj etmem gerekir 12 saat falan deniliyor baska cihazlarda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Telefonda şarj problemi yok. Yeni çıkan pil teknolojisini kullanıyor. Şarj göstergesi hareketsiz kaldığında dolmuş olacaktır. Fazla şarj etseniz de problem olmaz. Yani benim yaptığım gibi geceden koyun sabaha hazır olsun :)Aldığımdan beri bu şekilde yapıyorum ve bir problem yok. İlk aldığımda da epey bir kullandıktan sonra şarja takmıştım. Yeni şarjlı pil teknolojisinde derlerki "pili tam bitmeden şarja takın". Yani ğili tamamen bitirmemeye çaışın. Ben bu kurala çok uymuyorum, herhangi bir problemle karşılaşmadım.

      Sil
  38. cook tsk ederim

    YanıtlaSil
  39. ya bu telefonu babama aldık görüntülü konuşma yapmaya çalıştık ama ön kamerada çizgili resim çıkıyor sadece.nasıl olacak şimdi ayarını bulamadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Telefondaki 3G yi kullanmıyorum. 3G internet abonesi olmadığım için deneme şansım yok. Yardımcı olamıyacağım kusura bakmayın.

      Sil
    2. merhaba ben de bu telefonu kullanıyorum ve telefon hakkında bilgi edinmek için araştırma yaptım
      sorunun cevabı
      ayarlar-arama-video arama-göster-açık
      bu sıralamayla giderseniz düzelecektir

      Sil
    3. Katkınız için çok teşekkürler :)

      Sil
  40. bu telefonu iki defa servise verdim yapamadılar kendi kendine açılıp kapanıyor bıktım yahu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bende duydum. Çevremde olmasa da, internette gördüğüm kadarı ile bazı arkadaşlarda bu problem çok kronikleşmiş. Aslında yanlış bilmiyorsam aynı arızayı 3 defa yapınca kanunen yenisini vermeleri gerekiyor. Bir araştırın isterseniz.

      Sil
  41. usta merhaba ben telefonu bozdum daha doğrusu flash loader ile firmware yükledim ama türkçe desteği yok.sende türkçe firmware varmıdır ? kies ile olmuyor.interneti didik didik ettim ama nafile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle cevap için geciktim kusura bakmayın. bir gün boyunca siteme bakamadım. Bende hiç firmware yoktu. Sorunuz vesilesi ile biraz interneti araştırdım. Samsung'un kendi sitesinde bulamadığım için yükliyemedim. Bu konuda yardımcı olamayacağım galiba üzgünüm. Bir gelişme olursa buradan yazarım.

      Sil
  42. Merhabalar; Bu telefondan yeni aldım. Kullanan bi arkadaşım flash ışıklandırması da olsa çok iyi olacakmış demişti. İncelerken buldum, belki sizin de ihtiyacınız vardır. Üst kısayol tuşuna basılı tutarsanız kamera flaşını el feneri olarak kullanabiliyorsunuz. Tekrar basılı tutarsanız da kapatıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adsız4 Kasım 2012 00:29 tarihli yorumda cevap vermiştim. Bilgilendirme için teşekkürler. :)

      Sil
    2. Baştan sona bütün yazılarınızı okudum. Bilgilendirmeleriniz için teşekkürler. Benim söylemek istediğim fotoğraf çekerken flaş kullanmakla ilgili değildi. Galaxy SII, SIII lerde olduğu gibi telefonun flaşını EL FENERİ olarak bu telefonda da kullanabilir miyiz? sorusunun cevabıydı. Sizin telefonunuz benimkinin aynısı, denerseniz göreceksiniz İyi günler dilerim.

      Sil
    3. sırf şu flaşı el feneri olarak nasıl kullanıyoruz diye bütün yazıyı okudum. . en son bi açıklama gelmiş. üst ( kuzey) yön tuşuna basılı olduğunda fener yanar diyorlar . .yahu yapıorum olmuyor.. arkadşlar o üst yön kısayoluna herhangi bir kısayol atamadığınız zaman el feneri oluyor.. bende müzik kısayolu vardı. uzun basınca müzik çıkıyordu haliyle.. yardım eden canlara teşekkürler..

      Sil
    4. Telefonunuzun ayarlar kısmından ekran bölümünde "akıllı ekran tipi" ni seçerseniz ve telefon tuş kilidi ile kilitli DEĞİLSE, yukarı tuşa baslılı tutunca flaş yine çalışıyor. Bu da ek bilgi olsun

      Sil
  43. peki telefonun ön kamerası nasıl açılıyor bunun hakkında bilginiz varsa lütfen söleyin acele?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sadece 3G konuşması sırasında aktif olduğunu biliyorum ama 3G konuşması yapmadığım için nasıl açıldığını bilemiyorum

      Sil
  44. sarubey selam fotobilişim vermiş olduğunuz cevaplara çok teşekkür ederim bende de samsung s5610k var güncelleme yapamıyorum kies üzerinden denedim malesef olmadı cihazınız yazılım desteklemiyor dedi ne yapabilirim yardımcı olursanız çok teşekkür ederim selam ve dua ile

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, rica ederim amacım kendimce insanlara yardımcı olmak. Öncelikle cevap için geciktim kusuruma bakmayın. 2 gün giremedim. Kiesden güncelleme denememiştim. Sizin vesilenizle denemeye karar verdim. Durumu yine buradan yazcam.

      Sil
    2. An itibari ile güncelleme işlemi devam ediyor. Eğer başarılı olursa en üstteki inceleme yazısına eklemeyi düşünüyorum. En geç yarın akşama hazır olur sanırım. Eğer başarısız olursa buradan bildircem.

      Sil
    3. Ve güncelleme gerçekleşti. Ayrıntılı bir açıklama yazcam. Ekran görüntüleri ile. İnşallah, dediğim gibi yarın gece hazır olur diye düşünüyorum

      Sil
  45. Kieste güncelleştirme yapamaz isek başka program ile yapabilirmiyiz ?

    YanıtlaSil
  46. Yapılıyor olsa bile güncelleştirme dosyasına sahipmisiniz? Kies güncelleştirmeyi yaparken, güncelleştirme dosyalarını otomatik indiriyor çünkü. Ben internette aradım ama bulamadım.

    YanıtlaSil
  47. selam ne oldu fotobilişim yanıt gelmedi samsung s5610k kies ten güncellenebiliyormu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanıt geleli çok oldu aslında 3 yorum üstte bakarsanız güncellemenin gerçekleştiğini 25 Nisanda belirtmişim. En tepedeki telefon inceleme yazısının sonlarına bakarsanızda ekran görüntülü bir şekilde anlattım. Saygılar.

      Sil
  48. usta senden rica etsem kies klasörü nün içine bir bakabilirmisin? orada bir yere firmware dosyalarını indiriyor.eğer bulabilirsen yollayabilirmisin?.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle emin misiniz? diye sorayım. Çünkü kies sanki internete bağlanıp kontrol etti ve yazılımı indirdi gibi geldi. Diğer sorum ise dosya ismi neye benziyor veya uzantısını biliyormusunuz?

      Sil
    2. firmware update diye bir klasör var ama boyutu 50.7 MB kies in kurulum dosyası ise 67 MB

      Sil
  49. Dosyaların uzantısı Ptt ve md5 falan diye gidiyor.Ama bendeki firmware update klasörü 17 mb
    % 90 sizin söylediğiniz o klasörün içinde.Eğer bana o klasörü yani firmware update yazan klasörü yollayabilirseniz çok memnun olurum.Telefonu ingilizce kullanmaktan kurtulurum tabi gerçekten o klasörün içindeyse eğer.Yollayamazsanızda canınız sağolsun.Mail adresim mmazlum76@gmail.com

    YanıtlaSil
  50. Ya Zahmet etmişsiniz.Valla çok teşekkür ederim elinize sağlık hakkınızı helal edin.ama işime yaramadı sağlık olsun ingilizce kullanmaya davam edicem artık.iyi akşamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne zahmeti, rica ederim. Bir kaç mouse hareketi sadece. Keşke yardımcı olabilseydim. Sizede iyi akşamlar.

      Sil
  51. merhabalar kamerada resim cekecegim sırada telefon kapanıyor resim cekemiyorum ne yapmam lazım

    YanıtlaSil
  52. Yazılımda bir problem var gibi görünüyor.Garanti kapsamındaysa aldığınız yere bildirin bence. Ama ben uğraşayım diyorsanız, Samsung kies programı ile güncelleme deneyebilirsiniz. Üstteki inceleme yazısının en son kısmında ekran görüntüleri ile anlattım, oradan bakabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  53. yeni güncelleme sonrası wi-fi geliyor mu telefona?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. wi-fi gelmemiş görünüyor. Zaten wi-fi ile ilgili bir donanım olsaydı bunu güncelleme sonrasına bırakmazlardı diye düşünüyorum. Wi-fi bildiğim kadarı ile donanımsal olarak telefonda bulunması gerekiyor.

      Sil
  54. mrb..internet ayarlarının hepsini anlatıldığı gibi uyguluyorum ama olmuyoo yine dee..ne yapailirimmm??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bendeki hat vodafone kontörlü hat ve ilk yorumda bahsettiğim ayarlarla internete giriyor. Belkide vodafone da ki şebeke ayarları ile ilgili bir durum vardır. Diğer operatörlere özel bir durum varmı bilemiyorum. Kullanğınız operatörün çağrı merkezinden varsa ek ayar bilgilerini öğrenebilirsiniz. Yine sorun var ise, aldığınız yere ayarlatmaya çalışın. Küçük bir ihtimal ama telefonda bir problem de olabilir.

      Sil
  55. teşekkür ederim fotobilişim kiesi kuramıyorum sitesinden indirdim ama 1152hatası alıyorum nedendir acaba bilginiz varmı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yurtdışı forumlarına baktım biraz. Böyle bir problem çıkabiliyor. Bir forumda, sorunun kaynağının ilk başta indirilen install dosyasının yanlış indirilmesinden kaynaklandığı söylenmiş. Tekrar indirilip kurulum yapılınca düzelmiş. Eski indirdiğiniz yükleme(install dosyasını silin). Tekrar indirme linkine gidip sağ tıklayın. "Hedefi farklı kaydet" diyin. "Linki farklı kaydet" de yazabilir. İnen dosyadan tekrar kurulum deneyin. Ayrıca disk alanınızı kontrol edin. Diskteki alan çok az ise, yine aynı hatayı veriyormuş.

      Sil
  56. selam fotobilişim yukarıdan baktım teşekkür ederim siz 5610k yazılımı güncellemişsiniz ama ben yine güncelleyemedim nedendir acaba cihazınız kies aracılığıyla yazılım yükseltmesini desteklemiyor diyor off ya kafayı yicem ne yapabilirim niye yazılım güncelleyemiyorum ben nerde hata yapıyorum acaba her konuda yardımcı oluyorsunuz iyiki varsınız sonsuz teşekkür ederim size Allah razı olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle rica ederim ve Allah sizden de razı olsun. Şimdi anladığım kadarı ile kies'i yüklemişsiniz ama telefonu güncelliyemiyorsunuz. Gördüğüm kadarı ile genelde yurtdışından gelen veya servise giden telefonlarda böyle bir problem oluyor. Kies dışından bir programla Türkiye için üretilmemiş bir yazılım yükleniyor ve daha sonra kies bunu algılıyamıyor. Şimdi aşağıda bir link göreceksiniz. Burada Samsung galaxy SII için aynı sorundan bahsedilmiş. Yazılanlardan bir fikir edinebilirsiniz. Ayrıca güncellemeden sonra ben hiç bir farklılık göremedim. Güncellenmese bile bu kadar dert etmenize gerek yok bence. Eğer telefonda bir problem yoksa güncellemesi olmasada olur.

      http://forum.donanimhaber.com/m_71855365/tm.htm

      Sil
  57. İyi günler ben telefonumda ki el fenerimi yakıyorum ama kameraya girdiğimde sönüyor flash nerede olduğunu söyleye bilirmisiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Telefondaki flaş otomatik olarak aktif olur. Fotoğraf çekmeden önce yakmanıza gerek yok. Şöyleki;

      1-) Fotoğraf çekimi için sağ yandaki düğmeden kamerayı aktif edin
      2-) Daha sonra yön tuşlarının olduğu yerde sol yön tuşuna basarsanız, flaşın kapalı mı? açık mı? yoksa otomatik mi? olacağını seçmenizi ister. Oradan açığı seçerseniz, her foto çekiminde flaş yanar.

      Sil
  58. aynn bende bulamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir üstte verdiğim cevap sanırım sizede yarayacaktır.

      Sil
  59. Telefonu 16.06.2013 tarihinde babama hediye olarak aldım. Ancak kapanma sorunu özellikle 2012 yılından sonra alınan telefonlarda neredeyse hiç yok gibi... 2013'te bu aylarda telefonu alıp kapanma sorunu yaşayan var mı ? Gerçekten şu an tedirgin oldum bu yorumları okuduktan sonra.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tedirgin olmak için sebep yok. Nasılsa telefonu almışsınız. Eğer 4-5 gün içerisinde kapanma yaşanmaz ise bence bir sorun çıkmayacaktır.

      Sil
  60. Telefonun müptelası olarak size bilgilendirmede bulunayım telefonun özellikleri çok fazla insanlarda yok sanıyor halbuki ayarlanması lazım zoom olayından başlayalım telefonda resimlerde zoom yok aslında var 5mp nin altında ayarlarsanız zoom yapabiliyorsunuz 5mp en üst seviyede resim çektigi icin koymamışlar sanırım bence gerek te yok iyi olmuş. ana ekrandayken. karenin üst tusuna basılı tutarsanız flası fener olarak kullanabilirsiniz hızlı aramaları ayarlamak için rehberi girin saga geçin faworiler olucak ordan ekleyebilirsiniz. 2 3 4 5 tusuna ana ekrandayken basılı tutarsanız ayarladıgınız kisiyi arıyor. pcye baglamak icin herhangi bir programada gerek yok ayrıca ayarlarına girip kiesten çıkarmanız lazım depolama olarak kullanı seçin. kapanma sorununa gelince pil yerine tam oturmuyor aslında oturuyor ama milimlik yapmışlar bu yüzden sarsınca veya bir tuşa kuvvet uygulayınca temassızlık oluşturuyor ben telleri gerdirdim sürekli kapanıyor du 4 aydır bikere benm haricimde kapanamadı :D iyi günlerde kullanın.hayırlı günler. sorunuz olursa hemen cevaplarım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özet olarak bir çok bilgi verdiğiniz için teşekkürler. :) Ellerinize sağlık.

      Sil
  61. bokeh efektini nasıl yapabiliriz detaylı olarak anlatırsanız sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makro çekim moduna geçip bir nesneyi yakından çekerseniz arka tarafta bokeh oluşturabilirsiniz. gece çekimlerinde nesnenin arkasında ve uzakta bulunan ışık kaynakları güzel bir efekt oluşturacaktır. Örnek verecek olursak; ;telefonı makro moduna aldık, pencere önüne koyduğumuz bir çiçeği yaklaşabildiğimiz kadar yaklaşarak çekiyoruz. Eğer pencere dışında sokak lambası veya farklı ışık kaynakları olursa, kadraja bokeh olarak yansıyacaktır.

      Sil
    2. http://fotografbilgimerkezi.com/yaratici-bir-teknik-olarak-bokeh/.html

      Tabi cep telefonlarındki kameralarla çok süper bokeh ler beklememek lazım :)

      Sil
    3. teşekkür ederim yardımınız için

      Sil
  62. öncelikle slm y-telefonu 2 defa mıcır taşına düşürdüm telefon 3 parçaya ayrıldı (kapak batarya ve kendisi kapağın arkasında ve yanların da ezikler ve çizilmeler oldu araka kapk ve kasasını sipariş ettim ama kasasını nasıl takılacağını bilmiyorm yardım yardımcı olabilrmisinizz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehabalar, ben dediğiniz işlemi hiç yapmadım ama arka kapağı kaldırınca görünen 6 tane küçük vida var; onları sökünce açılıyor gibi duruyor. Elimde saatçi tornavidası olmadığı için deneyemedim.

      Sil
  63. BENDE VAR DENEDİM AMA OLMADII

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Videosunu buldum ama biraz uğraşmanız gerekecek.


      http://www.youtube.com/watch?v=XrO49JR83w8

      Sil
  64. sağolun az da olsa işimi görür tşk ederim

    YanıtlaSil
  65. merhaba öncelikle biligilendirmeleriniz için çok teşekkür ederim..ben cihazın yazılımının sürümünü nerden öğrenebiliriz diya sorucaktım..telde böyle bi yer bulamadım..bir de güncelleme yapmanın yararı ne tam olarak? neler değişiyor?
    teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :) Cihazın yazılım sürümü için " *#1234# " kodlayarak görebilirsiniz. Bu güncellemeyi yaptım ve gözle görünür bir fark göremedim. Eğer telefonunuzda herhangi bir problem yoksa yapmanıza gerek yok bence.

      Sil
  66. Ben Telefonu Yeni Aldım. Hattım Vodafone. Bu Telefonda İnternet Bağlantısı Varmı Varsa Kulanışı Basit Mi :) :) Şimdiden Teşekküerler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Var ama kullanışı basit değil. Eğer hattınız ile ilgili bir ayar bozukluğu yok ise, telefondaki ikonlardan interneti seçin.
      Daha sonra seçeneklerden "URL gir" kısmını seçin ve internet adresini girin. Bana göre işkence ama yoklukta iş yapabilir :)

      Sil
  67. *#1234# ye tuşladım DEV. VERSİYON S5610KJVLG2 CSC:5610K0JVLG2 YAZAIYOO NE ALNLAMA GELİYOO YAZILIM GEREKLİMİ ANLAMIŞ DEĞİLİM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu gördüğünüz sizin teleonunuzda bulunan yazılım versiyonu. Benim en son bir kaç hafta önce yaptığım güncellemedeki versiyon incelemenin sonlarına doğru koyduğum fotoğrafta görünüyor. Muhtemelen sizinki son versiyon değil. Güncellemeyi nasıl yapacağınızı incelemenin sonlarına doğru anlatım. Gerekli mi? derseniz, bence çok da gerekli durmuyor.

      Sil
    2. Düzeltiyorum, güncelleme açıklamasını 4. ayda yapmışım :) zaman çabuk geçiyor.

      Sil
  68. Peki Bu Diğer Telefonlara Göre Dha Mı Zor? Birde Facebook Twetter Gibi Yüklemeler Bulunuyor. Onlara Da Girebilirmi Bir İşlem Gerektirrmi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğer telefonlara derken, dokunmatiklere göre daha zor tabiki. Kendi açımdan zoluğunu söyleyecek olursam; bir internet adresi girerken 50 defa tuşlara basarak adrinternet de problem olmaz. Haliyle ekran da küçük. Aslında şöyle bir özet geçelim Bence bu telefonun ana işlevi internet değil zaten. Yan işlev olrak koymuşlar. Etrafınızda hiç internet bulamıyorsanız, işinizi hallederseniz. Aldığımdan beri , denemek dışında internete bağlanmadım.

      Sil
  69. Telefonumda Bulunan İçeriklerde İnternet Facebook Twetter gibi şeyler bulunuyor. internet paketi aldığımda bunlara girebilirmi ? ayrıca samsung apps e de girebiliyor mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Samsung apps'e en son baktığımda bizim telefon için bir uygulama görememiştim. Ama üzerinden 1 sene kadar geçti belki gelmiştir. Facebook twitter gibi yerlere girmek için internet paketine gerek yok aslında. Mesela benim telefonum kontörlü ve facebook uygulamasından kullanıcı ismim ve şifremi yazdığımda direk GPRS üzerinden giriyor. Eğer sık kullanacaksanız internet paketi daha ucuza gelebilir
      araştırmak lazım.

      Sil
    2. Ek yapayım, GPRS üzerinden girdiğinizde mevcut hattaki kontörlerden gidiyor ücret.

      Sil
  70. Ben Denedim Facebook Twetter üzerinden sebeke yok dedi bunun nedini nedir ? birde paket alırsam bunları yasarmıyım ? :) :) :)

    YanıtlaSil
  71. SÖYLEDİĞİNİZ PROGRAMI İNDİRDİM FAKAT BU PROGRAMI YÜKLERKEKN TELEFON HERHANGİBİ BİR HATA VEREBİLRİMİ? S5610KJVLG2 CSC:5610K0JVLG2BU TELEFONUN KENDİ VERSİYONU BUNU YÜKSETTİĞİM ZAMAN HANGİ VERSİYON YÜKLENECEKK? PROGRAMI YÜKLEMEYİ DÜŞÜNÜYORUM ARKADAŞIMDA DA VAR AYNISI ONUNKİNİ ELİME ALDIĞIMDAAA BENİMKİNDEN HIZLI OLDUĞUNU FARK ETTİM VERSİYONU DEĞİŞTİRİMCE YİNE KASARMII ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yükseltirken telefonda herhangi bir veri kaybı yada hata olmadı. Hangi versiyonun geleceğini söylemiyor program(öyle hatırlıyorum). Sadece,"sürüm eski, yükselteyim mi?" gibi bir soru soruyordu. BEnde bastım gitti. BEnde 2. bir telefon oldmadığı için kasma dediğiniz kısmı bilemiyorum. Bende fotoğrafların ilk açılması dışında hız problemi yok.

      Sil
  72. admin bu program ingilizce türkçeye nasıl çevircem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Programı yüklerken Türkçe seçili ise otomatik türkçe olması lazımdı diye hatırlıyorum. Eğer windows'unuz ingilizce ise program ingilizce yüklenmiş olabilir.Genelde windows'a bakıp ona göre kendini ayarlıyor bu programlar.

      Sil
    2. Türkçesinde tepedeki araçlar menüsüne tıklıyorsunuz daha sonra en altta tercihler var.
      Oradan dil bölümünden seçiyorsunuz.

      Sizin programda tools-options-language sırasında olabilir.

      Sil
  73. İnternet Paketi Alıcam Fiyat Ne KadaR vODAFONE

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla üstadım bende sizin gibi kullanıcıyım :) Sadece yardımcı olmaya çalışıyorum. İnternet paketi almadığım için fiyatları bilmiyorum. Vodafone sitesinden veya bayilerden araştırabilirsiniz.

      Sil
  74. Telefonu Yeni Aldım. İnternet Yazn Bloga Tıkladım. İnt. Paketi Almadığım İçin Açmadı. Bildiğiniz gibi ilk olarak git ,yer imleri, url gir, ve en sonda ayarlar var bunlar ne işe yarıyor. hangisinden kolayca gireblirim??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. url gir kısmına girip www.google.com yazarak git tuşuna basın. Eğer bağlanmıyor ise ayarlarda bir problem olabilir. Buradaki yorumlardan en tepedeki ilk yorumda internet ayarlarımı ve nasıl girileceğini yazmıştım. O ayarları kontrol edin. Yine girmiyor ise hattınızın destek numarasını arayıp yardım isteyebilirsiniz. Belkide operatörden bir kısıtlama vardır. Bendeki hat kontörlü ir sorun çıkmadı.

      Sil
  75. kardeş burada böle bşy yazmıyoo bi el atsan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buldum galiba. Program açıldığında en üste tools menüsü var oaraya girin. Daha sonra o menü açıldığında en altta preferences kısmına girin. Yine açılan pencerede language kısmındaki english kısmını seçip türkçe yapın. Programı kapatıp açtığınızda değişmesi lazım.

      Sil
  76. sağolasın kardeş sende olmasan yazndık walla tş ederim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, taş attım da kolum mu yoruldu:). İşiniz görüldüyse sevindim.

      Sil
  77. Teşekkürler.. Ama Birde Url Değilde,telefonun anasayfsında üst cubukta google adlı bir sembol var onunla da bağlanabilir miym ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üst çubukta şu an sizde ne sembolü var bilemiyorum. Üst çubuktaki semboller değiştirilebildiği için ben değiştirdim. Mesaj yazma, radyo vs var bende.

      Sil
  78. Bende Google Sembolü Var Onunla Denedim Paket Almadığım İçin Giremiyorum Oradaki Sembolle yani google a girebilirmyim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhtemelen girebilirsiniz. Ama kesin konuşmak için akşam o sembolü getirmeye çalışcam zaman bulabilirsem.

      Sil
    2. Zaman buldum denedim. Kısayolu ekledim ve oradan internete girebildim.

      Sil
  79. kardeş telefonmda hafıza kartı ve sim kartını çıkardım fakat telefon simkart takılı değil hatsı verdi

    YanıtlaSil
  80. hafıza kartını ve sım kartını takmalımıyım numaralarım silinmez değilmşiii ???

    YanıtlaSil
  81. kardeş birde bu kabloyu telefona bağlayınca şarj ediyoo şarjı full doldurdum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsine buradan cevap vereyim. Ben yaparken hafıza kartını ve simkartı çıkarmadım. Hiç bir bilgim gitmedi. Telefonun şarj olması normal, bilgisayardan şarj edebilirsiniz. Yeni teknoloji bataryalarda şarj etmek için tam bitmesine gerek yok zaten.

      Sil
  82. ya birde tl gncelleştirmeyi tammladı ama yukarıdaki resimlere oldu ama internetten güncellemdi kendini sonra senin yaptığın gibi yaptım kabloyu çıkarıp birdaha taktım bu seferde son koyduğun resim çıktı tel bilgileride S5610KJVLK1 CSC:5610KOJVLK1 acaba güncellemişmii

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet güncellemiş. Zaten bilgiler ve ayarlar kaybolmadığı için bir fark görünmüyor.Hayırlı olsun.

      Sil
  83. Çok Teşekkür Ederim.. :)

    YanıtlaSil
  84. Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler..
    Ben telefona tema yükleyebiliyormuyuz diye sorucaktım?
    Bir de telefonun kısayollarını daha doğrusu ana ekrandaki sağ ve sol seçim tuşlarını(menü ve rehber) bunları değiştirebiliyormuyz acaba?
    Tekrar Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tema yüklemeyi hiç denemedim ve araştırmadım, zaman bulursam bakayım. Diğer sorunuzun cevabı ise evet.

      Menü-> Ayarlar--> Ekran-->Akıllı ana sayfa
      Burada sağ sol tuşları ile akıllı ana sayfayı iptal edin. Çünkü yön tuşlarına atama yapabilmek için akıllı ana ekran kullanmamanız lazım.

      Daha sonra kaydedip çıkın.

      Tekrar menü-->ayarlar-->telefon-->kısayollar kısımlarına girerseniz istediğiniz atamları yapabilirsiniz.

      Sil
    2. sorunuzu yanlış anladığımı farkettim :) kusuruma bakmayın. O dediklerinizi değiştiremiyoruz sanırım.

      Sil
  85. SİZLERER UFAK BİRŞEY DAHA SORMAK İSTİYORUM TEL MENÜSÜNDE ACTİVE SYNC SONRA CHATON IM VE SAMSUNG APPS NE İŞE T-YARIYOO DAHA ÇÖZEMEDİM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://www.samsung.com/tr/consumer/mobile-phone/mobile-phone/stylish-functional/GT-S5610MSKTUR-features

      Sil
    2. Chaton=Sohbet uygulaması
      Active Sync= e-posta uygulaması
      Samsung APPS=Samsung a bağlanıp uygulama indirmeye yarıyor. Ama ben uygulama görememiştim 1 sene önce

      Sil
    3. öncelikle merhaba ben bişey sormak istiyorum şebeke bilgisi yani çektiği yer örneğin ANKARAyazıyorya o nasıl yapılıyor

      Sil