22 Ocak 2013 Salı

İnceleme: Digipod A-2841P + BH18N Ball Head


     İşlerimin yoğunluğundan dolayı ara verdiğim fotoğraf faaliyetlerine bir miktar ekipman alarak dönüş yaptım. ilk olarak da başlıkta ismi geçen tripod ile başladım. Eski tripodum 20-30TL lik çin malı, sempatik ama dışarıda havaya uçma potansiyeli olan bir ekipmandı. İnternette bir kaç saatlik bir teknik gezinti ye ek olrak, gerek kullanıcı yorumları, gerek fotolardan gördüğüm kadarı ile bu tripodu sipariş ettim. Nereye mi? www.fotozeynep.com.tr . 151,10 TL (Kargo dahil) gibi bence çok iyi fiyata aldığım ürün hala(yazı tarihi itibari ile) aynı fiyattan satılmakta. Şimdiden söyliyim fotolar için kusura bakmayın, flaşlarım gelmediği için masa lambaları ve dahili flaş ile çekim yaptım ve fotoları çok fazla temizleyemedim. Tüm fotolara basarak daha yüksek çözünürlüklü hallerine ulaşabilirsiniz.

       Karton ve uzun bir kutu içerisinden aşağıda görmüş olduğunuz çanta , tripod, ball head ve kullanım kılavuzu çıktı. Bilmeyenler için. Ball head nedir? kısmına biraz sonra gireriz. Çanta gayet güzel ve kaliteli duruyor. Omuz kısmı yumuşak. Zaten tripod da 1450g olduğu için fazla zorlamayacaktır. (çok uzun mesafe yürümedim).






     Tripodumuzun kapalı halide aşağıda görülmekte.Kapalı yükseklik 52.4 cm denilmekte. Duvardaki elektrik düğmesi ile belki gözünüzde bir şey canlanır. Tripod duvara sıfır konumda sayılır.



      Kamerayı taktığımız başlığın bulunduğu çubuk yukarı aşağı hareket edebiliyor. Hatta ters çevirip makineyi başaşşağı da kullanabiliyoruz. O kısmı sonra anlatcam ama şimdilik aşağıda, çubuk en üstteyken yüksekliğe bakalım.






      
     Bir sonraki fotoda, ayakları ve başlık çubuğunu sonuna kadar açtık. Yükseklik 169.4cm olması lazım(katalog değerine göre). Pratikte ise kapıdan referans alabilirsiniz. Kamerayı takınca ben vizörü göremiyorum. Yani boyunuz çok uzun değilse, boş yere uzun tripodlara para vermeyin.




      Başlığın takıldığı çubuğun alt kısmında bir kanca var. Nedir bu? Bu kanca ile tripod'u daha sabit hale getirebilirsiniz. Örneğin rüzgarlı bir havada uygulanabilir. Sabit demişken, Ankara'nın Dikmen'indeki  :) orta dereceli rüzgarda, ağırlık bağlamadan gayet kararlı ve titremeden duruyordu.




     Tripod üzerinde, tripodumuzun düz konumlanıp konumlanmadığını anlamak için kırmızı ok ile gösterilen yerde bir terazimiz var. Ben pek kullanmam ama, yinede bulunması güzel.
     Sarı ok ile gösterilen yeri çevirip, başlık çubuğunu yukarı aşağı hareket ettirebiliyoruz. Oldukça rahat dönüp, sıkılıyor.
     Mavi ok ile gösterilen yeri ise markayı göstermek için işaretlemedim :) .Her üç bacakta bulunan ve markanın yazdığı o kısımlar 1cm kadar öne çekiliyor. Ne mi oluyor? Bir sonrak fotoya bakınız...


     İşte aşağıdaki fotodaki durum oluyor. Bacaklar iyice ayrılıyor. Ben bu kısımda acemilikten bir hıyarlık yaptım :) . Halıyı malıyı topladım, bacakları uzattım ve sonuna kadar açtım. Sonra kırmızı ok ile gösterilen yerden hafifçe bastırdım. Ulen bastıkça tripod aşağı iniyor. Dedim bu tripod, kamerayı koyarsam kırılır. Sonra gecenin köründe beynimin sulandığını farkettim:)) Tamam bacakları ayıracaz ama ayıracaksak uzatmanın ne alemi var? 3 bacağıda kapatıp öyle ayırsak da oluyor ve tripodun kırılmasını önlüyoruz(Bkz. ilköğretim fizik dersi :) ) Ben yaptım siz yapmayın diye fotoyu koydum :) Ama esaslı bir görüntü oluyor. Odanın yarısını kapladı nerdeyse. Bacakların bu kadar ayrılma sebebi ise malum, yere yakınlaşıp makro veya alttan çekimler yapmak.

 

       Tripodu ilk çıkartıp bacaklarını açmaya kalktığımda, bacak uzatma kısımlarındaki açma mandalını açtım ve bir ahhh çektim. Elim sıkışmıştı. Dikkat ediniz :) . Mandallar sanki fazla dayanmıyacakmış bir havada duruyor ama benim kötü çin malı 2 sene her koşula dayandıysa bu tripod da dayanır diye düşünüyorum. Bacaklar çok rahat uzayıp kısalıyor. Tek bir problem oldu o da 3 bacakta da, 2. kademeyi açıp kapatırken, hareket esnasında bir takılma oldu. Sanırım yeni olduğu için. Bir kaç defa aç kapa yapınca düzeldi.




     Birde benim emektar ile kıyaslıyalım. Bacakların açıklık durumlarına dikkat ederseniz, boyut olrak ucuz tripodlar ile aradaki fark anlaşılır. Sanırım bacak kalınlıkları ve sağlamlık da fikir veriyordur. Eğer bir dükkana gidip tripod alacaksanız ve sizde eski bir model var ise mutlaka götürüp kıyas yapın bence. Yanyana durunca fark çok belli oluyor. Hem malzeme kalitesi hem kullanım açısından.

 

      Şimdide 3. parçaya geçelim. Ball head. Benim emektar tripoda bakarsanız göreceksiniz ki bir kol var. O kolu çevirince kafa gevşiyor, kamerayı ayarlıyıp kolu sıkıyoruz ve sabitliyoruz. İşte bu noktada farklı bir durum var. Tripodumuz profesyonel seriye girdiğinden olsa gerek, tepedeki mekanizma değişebiliyor. Ben ball head olanından aldım. Neden mi aldım? Çünkü daha pratik olacağını düşündüm. Hakikaten de bana daha pratik geldi. Daha sonra başka yapıda kafa alabilirsiniz. Aşağıdaki kırmızı ok ile gösterilen yerden gevşetip, kamera pozisyonunu ayarlıyorsunuz ve sıkıyorsunuz. Oldukça sağlam duruyor. Kafanın en sevdiğim yanına ise bir sonraki paragrafta bakalım.

  

     Aşağıdaki sol resimde ise kırmızı okla bir yay görünüyor. Bu yay otomatik açma sisteminin yayı. Demekki bir de otomatik kitleme olabilir. Evet var. Nasıl çalışıyor bakalım. Kameranızın altına tripod ile beraber gelen aparatı tornavida ile takıyorsunuz. Sonra makinayı aşağıdaki sağ fotoda görülen yere önce ucu sonra arkası olacak şekilde yerleştirip bastırıyorsunuz. Sarı ok ile gösterilen yere oturunca şlak! diye bir ses gelip makina kitleniyor ve kırmızı ile gösterilen kol sağa kaçıyor. Yani tek el ile 1 saniyede makinayı tripod'a takabiliyorunuz. Çıkarmak için kırmızı ok ile görülen mandalı sıkıp sola doğru çeviyorsunuz ve bir klik sesi ile kamera elinizde. 

      Mavi ok ile gösterilen yer ise aslında su terazisi olmalıydı. Fakat benimkinde yeşil sıvı, haliyle terazi yok. Siz alırken dikkat edin böyle bir sıkıntı olmasın. Sanırım bir yerde delik vardı ve aktı gitti, veya su koymayı unuttular :))) Ben kullanmadığım için dikkate almadım ve geri göndermedim.

 

      Kamera altına takılacak aparatı tripoda takıp görelim. Hemen aşağıda görülüyor. Mandal sağa gitmiş, yani aparat kitlenmiş. Kamera altına takılacak aparatın üstü yumuşak bir tabaka ile kaplı, makinenizin çizilmesini engelliyor.



Aparatın altında ise düz bir vida var. Çok sağlam görünüyor. Herhangi bir düz tornavida veya kontrol kalmei ile rahatça sıkılıyor.

     Ve başlarda bahsettiğim akrobasi hareketi ile karşı karşıyayız. Bu aşamada "ama fotolar ters çıkar" diyen varsa o kişiyi www.bascek.com sitesine alalım :)


  
      Aşağıda ise kullanım klavuzu ile bir anahtar var. Bu anahtarın ne için olduğunu bilemiyorum. Çünkü klasik bir Türk olarak kullanım klavuzuna bakmadım:)) . Zaten tripod'u alış amacım sağlam duran bir tripod almaktı. Yani bir çok özelliğini bu aralar kullanmıycam. Gerektiğinde okuruz :)



     Genel bir yorum yapalım. Tripod bence tam bir fiyat performans ürünü. Bir çok amatör kullanıcıya yeterde artar bile. Kırılmadığı sürece veya zengin olup L serisi lenslerle çalışmadığım sürece kullanırım diye düşünüyorum. Taşıma kapasitesi 4Kg diyorki, bu ülkemizin insanlarınca 5Kg taşır olarak yorumlanabilir :) 

    Dikey kadraj için ballhead'in 2 tarafındaki boşluklar sayesinde çekim yapılabiliyor. 90 derece çevirmekte sıkıntı yok yani.

     Tripodu'un her bir eklem bölgesi yağlı geliyor. Herhangi bir kasıntı yok, tüm hareketler kolaylıkla yapılıyor. Yine ülkemizin jargonu ile yağ gibi akıyor. Elinizle kalite hissini alabiliyorsunuz. Eğer bir kırıklık, bozukluk durumu olursa burdan yazarım. Tripod yeni olduğu için epey uzun zaman alabilir :). Sorular itina ile cevaplandırılır. Sağlıcakla kalınız.

41 yorum:

  1. Canonturk'teki linkten buldum adresinizi.O kadar çok tripod seçeneği varki hangisini seçsem bilemedim bi türlü. Böyle incelemeler çok az. İncelemelerinizin devamını diliyor, yazı içinde teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende alırken eksikliğini hissetmiştim.Zaten yazmamın nedeni orta seviye ekipmanlardaki inceleme eksikliği. Başka malzemelerden de sipariş verdim. Işık ayakları, flaş, diffuser vb.. elime ulaştıkça yazmayı düşünüyorum. Yorumunuz için ben teşekkür ederim.

      Sil
  2. Yeni aldığınız ekipman incelemeleri merakla bekleyeceğim. İlk olacağından benim içinde yol gösterici oluyorsunuz. Sağolun.

    YanıtlaSil
  3. Selamlar, inceleme harika olmuş, ellerinize sağlık. Sayenizde bu tripod ciddi ciddi listeöin en başına aldım, her zaman f/p oranı yüksek ürünleri tercih eden biri olarak tam benlik bir ürün gibi geldi bana. Soruma gelirsek, son durumlar nedir, tripod ne durumdadır, yazıdan bugüne değişen fikirleriniz var mıdır ? Hem bana hem de incelemeyi okuyan diğer arkadaşlara faydası olur bu cevabın diye düşünüyorum, bir nevi ufak bir update istemiş olayım sizden, şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, öncelikle yorumunuz için teşekkürler. Tripoda gelirsek, şu ana kadar bir sıkıntı çıkmadı. Dışarıda kullanmadığım için tripodu çok zorlayamadığımı söyliyebilirim(Dışarıda da bir problem çıkartacağını sanmıyorum, o güveni veriyor). Kafa kısmında herhangi bir gevşeme veya deformasyon yok. En geç 2-3 günde bir makineyi tripoda bağlıyorum, hala kafadaki kitleme mandalı çok tutarlı çalışmaya devam ediyor. Verdiğim parayı sonuna kadar hakettiğini düşünüyorum, yine olsa yine alırdım:)

      Sil
    2. Tekrar tesekkurler, sitenizi ve incelemelerinizi keyifle izlemeye devam ediyorum, baśarîlar dilerim.

      Sil
    3. Rica ederim. Bu arada aklıma sonradan geldi hemen ekliyim. Evde masa üstü çekimler yapıyorum. Tripodta olmayan ve çekimlerin bazılarında beni zorlayan bir durum vardı. Bir nesneyi masadayken "TAM" tepeden çekmek istediğimde, tripodun ayakları masaya geldiği için yapamıyorum. Yerdeki çekimlerde bu problem yok(En azından tripodun bacakları arasına girebilen kadrajlarda). Bu sebepen dolayı, bu tür çekimler çok yapılacaksa, başlığın takıldığı çubuğun yatay monte edilebildiği tripodlara da bakılabilir. 3-5 çekim yapılacaksa lükse kaçan bir özellik ama yinede belirteyim dedim.

      Sil
  4. Bu tarz cekimler pek yapmam diye dusunuyorum, gerci daha acemiyim, ileride belki durum degisir ama gene de ilk tripod olarak digipod gayet yeterli olacak saniyorum, tekrar tesekkurler, saygilar.

    YanıtlaSil
  5. Hocam selamlar, emektar tripodunuzda tutma kolu var, bu tripodun o şekilde kolu yok galiba. Kullanırken zorluk oluyor mu olmaması, bende de sizin emktardan var o kol bayağı rahatlık çünkü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şöyle diyim. O kol yatayda çevirirken kolaylık sağlıyor evet ama tripod çok kaliteli olmadığı için genelde yatayda bir kadraj eğikliği oluyor ve o eğikliği düzeltmek için dikey hareket yaptırmam lazım. İşte o dikey hareket kol ile olmuyor ve ayarlaması tam bir eziyet. Şimdiki durumda bir sıkma civatasını gevşetince makinayı tutan sağ elimle istediğim pozisyona 1-2 sn ye de gelip sıkıştırıyorum. Bu sıkma vidası işlemi ise yarım turda tamamlanıyor. Özetle

      yarım çevir+kadrajı 1-2sn de ayarla(hem dikey hem yatayda dönüyor kafa)-yarım tur tekrar çevir.

      Ama dersenizki bu kalitedeki bir tripoda kollu bir başlık alayım. O zaman iş değişir. Yatayda kadrajınız eğik olmayacağı için(tripod sağlam ve dengeli) o zaman kol ile daha hassas çevirme işlemi olabilir. Gerçi duruma göre 3 kola sahip çok iyi kafalar da var. Tamamen el alışkanlığı ve kullanım tarzı ile ilgili. Eğer kol size daha pratik geliyorsa zaten döner kafa gereksiz. Benim şahsi kanaatim emektar ve ucuz tripoda göre çok daha iyi bir sistem. Kaliteli bir kollu sistem deneme şansım olursa daha iyi kıyas yapabilirim belki ama çevremde fotoğrafla ilgilnene fazla kişi ve dolayısı ile tripod yok :)

      Sil
    2. Ha bide bazen o kolu sıkıştırmak için çevirmek lazım biliyorsunuz. O çevirme işlemini unutuyordum ve makine tak! diye öne düşüyordu. Burada sağ el ile konumu sol el ile vidayı kontrol ettiğim için böyle bir şey olmadı. Bu durum benim kolluyu dikkatsiz kullanmamdan da kaynaklanıyor aslında :)

      Sil
  6. Hocam zaten battı balık yan gider hesabı, biz bunu alınca mutlaka dediğiniz kafadan da alırız :) Baktım güzel aletler, o kafa düşme olayıda bende de çok oluyor. Galiba bu bir klasik :)

    YanıtlaSil
  7. Hocam, fotozeynepten siparişi verdim, hadi hayırlısı. Sizin sayenizde bir ürün daha satıldı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah dilediğiniz gibi olur:) Şimdiden hayırlı olsun.

      Sil
  8. Hocam alet geldi, görüntü 10 numara, karaşimşek gibi :) Yalnız ağırlık, bell head ile 1.850. gr, tutar tutmaz ağır olduğunu anladım, terazide tarttım :) çantalıda 2.070. gr :) saygılar. Çantasıda çok şık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlı uğurlu olsun. Ball head e alışmanız bir kaç gün içinde olur. Sonra kadrajı ayarlama hızına kendiniz bile şaşırabilirsiniz :) Ağırlık konusu ise doğru. Ben ev çekimleri için aldığımdan problem olmuyor. Zaten hem bu özelliklerde hemde hafif dersek fiyat uçmaya başlıyor :)

      Sil
  9. Merhabalar, detaylı,eğlenceli ve öğretici yazınız için teşekkürler. Ben de Digipod - A-2841P Profesyonel Tripod + BH-18N Ball Head alayım diye niyetleniyorum. Makinem Canon eos 350d ve 18-55 ile 55-200 lensim var. 18-55 değil ama 55-200 lensle çekim yapmak istediğimde bu tripod rahatlıkla taşır mı ne dersiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşkkür ederim. Tamron 75-300 kullandım. Herhangi bir problem olmadı. Rahatlıkla taşır diyebilirim.

      Sil
    2. Hatta yazdıktan sonra yanlış olmasın diye kurup test ettim şimdi. Tripodun üstünde kuş gibi hafif kalıyor. 2 Tane 75-300 takılabilse bile sorun olmayacakmış gibi :) Ball head kısmını hafifçe sıkıyorum, buna rağmen çok stabil duruyor.

      Sil
  10. Merhaba. Bu 1.70 cm boyundaki tripodlar, makarayla birlikte daha da uzayabiliyor mu? Ben 1.85 boyundayım, bu tripod işimi görür mü?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Siz soruyu sorunca detaylı bir ölçüm yaptım. Ball head+makineyi koyunca vizör 1.75m ye denk geliyor 1cm aşağı veya yukarı olabilir. Ben 1.68 boyundayım ve vizör 1.45m de iken en rahat şekilde kullanıyorum. Size uyarlıyacak olursak. 1.85 boyunuz var ama önemli olan gözden itibaren boyunuz. Yani gözünüzün hizası alın genişliğinize bağlı olarak 1.75-.177 civarında olmalı. Bu da demektirki, bu tripoddan daha uzun bir tripod alırsanız, muhtemelen tam açtığınızda kullanamayacaksınız. Daha da gerçekçi olursak bu tripodu bile her zaman tam açık kullanmayacaksınız. Eğer makinenizin üst ekranı var ise onu göremezsiniz, veya lens üzerinde açıyı görerek ayarlıyorsanız çizgi üstte kalır, yine göremezsiniz. Kendinizce sanal bir test yapabilirsiniz. En rahat olduğunuz pozisyonda tripod varmış gibi bir çekim yapın ve hiç kımıldamadan göz hizanızdan birisi aşağıya kadar ölçsün. Muhtemelen tahmin ettiğinizden düşük bir mesafe çıkacaktır. Ayrıca portre veya model çekimi yapacaksınız, karşıdaki kişiyi genelde göüs hizasından çekeceğiniz için tripodu yine alçaltmak zorunda kalacaksınız. Ürün çekimlerinde masa hizasına indireceksiniz. Bu veriler ışığında size çok rahat yeter gibi geldi.

      Sil
    2. Yanıtınız için teşekkürler. Ben tripodu çok sık kullanacağımı düşünmüyorum, bu sebepten çok fazla para da vermek istemiyorum. Şu ürüne ne dersiniz, işimi görür mü? : http://www.hepsiburada.com/liste/digipod-tr-570-170cm-tripod/productDetails.aspx?productId=bd97086&categoryId=86399 Elimde Canon 1100D var ve 55-250 mm lens ile sıkıntı olur mu?

      Sil
    3. Bende de 1100D var. Tele lens olarak da 70-300 kullanıyorum. Yukarıdaki incelemede küçük olan tripod 20-30TL lik bir ürün. 18-55 ve 50mm lenslerle çok problem çıkartmıyor ama tele lens'i taktığımda çok güvenli durmuyor. Ev içinde problem yok ama dışarıda güvenip kullanamam. Rüzgarda yıkılma tehlikesi olabilir. Sizin link verdiğiniz model çok daha iyi bir tripoda benziyor. Ev içinde rahatlıkla yeterli olur. Tele lens dışında dışarıda da problem çıkartmazmış gibi duruyor. Yanlış görmüyorsam ağırlık asmak içinde çengeli var zaten. Ucuz bir model alsaydım tercih ederdim.

      Sil
  11. Merhaba hocam, bizim tripodu veled düşürüp :) resimde sarı okla gösterdiğiniz yerden, mandalın o ince demire gelen kısmından kırdı, o aparat değişir mi? Mandal yani, yoksa yeni bir ball head alağım ve bu modeli almayı düşündüm BH-52 Ball Head ne dersiniz? Selamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olsun. Benim veled çok denedi ama deviremedi :) Ben de dikkat edeyim. Nasıl kırıldığını bilmiyorum ama sizin düzeltebileceğiniz bir şey değilse o işlerle ilgilenen bir yer var mı bilmiyorum(parça, işçilik vs). Ben Ankara'dayım, belki İstanbul hayyamdaki ustalar bişiler yapabilir.

      Belirttiğiniz yeni kafa modeli ise videoda da avantaj sağlıyacak gibi duruyor. Yorumlarda video için de uygun gibi cümleler kullanılmış. Eskisine göre tek eksisi, taşıma ağırlığının 12kg kapasiteden 8kg kapasiteye inmesi görünüyor ama zaten 8kg fazlasıyla yeterli gibi.

      Sil
    2. Merhaba, Dıgıpodun ana ithalatcısına gittim, orada baktılar bulamadılar parçadan, sonra bir usta tarif ettiler, hayyamdaki bir işyerine daha sordum oda aynı ustayı tarif etti, gittim baktı, bunda kırık yok dedi, düşünce vida yeri eğilmiş oynama yapıyor mandal ondan tutmuyor dedi (bana kalsa kenarında bir kırık var :) neyse baktı, bunu yaparım ama dedi değmez dedi, bizim yapacağımız işçilik zaten bunun yenisinin fiyatı olur dedi. Orasını anladım, tekrar vida ve yeri yapacak bunlar zahmetli ve masraflı iş bilirim. Neyse gittim bende Bh-52 yi almaya, 5 lira daha ekledim 70 Tl ye BH-55 i aldım :)Hayırlısı bakalım :) Selamlar...

      Sil
    3. Hadi hayırlısı. En azından sonu nasıl olacağı belli olmayan bir yol yerine, garanti olanı tercih etmişsiniz.

      Hemen hemen her işte olduğu gibi biraz daha koyup daha iyisini de almışsınız :) Bundan iyisi can sağlığı. Güzel günlerde kullanın.

      Sil
  12. Teşekkürler :) Diğerinide güzel bir günde kırmıştık, oğlum bir yaşına girerken bize yeni bir bell head hediye etti :)) Hocam bu kafa çok güzel tavsiye ederim, biraz ağır, kendi etrafında 360 derece dönmesi mükemmel, video çekerken gerçekten harika bir olay, tabi fotoğraftada. "Yaramaz veled insanı yeni mal sahibi yaparmış" oldu bizimkisi :))
    Selamlar...

    YanıtlaSil
  13. merhaba. ters kullanım nasıl oluyor detaylı anlatabilir misiniz acaba? orta boruyu yerinden çıkarmak gibi bi salaklık ettim geri takamıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfirullah, ne demek salaklık :) Aslında doğru yapmışsınız . Orta kısmı çıkartıp tersten takılıyordu yanlış hatırlamıyorsam. Aslında bakardım ama tripod şu an iş yerinde. Pazartesi unutmaz isem bakmaya çalışayım.

      Sil
  14. Merhaba arkadaşlar, bir hayli zaman geçmiş ama bilgi olsun diye yazıyorum.Evet makro çekimi için Orta boruyu ters çevirmek gerekli. HeadBall ın neden uzun kolu yok, çünkü professonel bir alette ondan. Bu Tripod ile Ters ten makro çekimi yaparken, kameranın istenilen pozisyona gelmesi, yeteri kadar alan kalmaması, ve ball ın sıkıştırılması için kendi kolu zaten profesyonel demiştim. Uzun olsaydı sıkıştıramaz ve kameraya uygun pozisyon aldıramazdınız. İkincisi, kameranın altına bağlanan parça için tornavida taşımanıza gerek yok, çünkü demir 1 tl ile on numara sıkarsınız. Üçüncüsü, Tripod ile gelen anahtar, açılan üç ayağın vidaları zamanla gevşerse sıkmak içindir. Şunu unutmayın, profesyonel çekimler yapmayacaksanız 40-50 tl lik tripodlar işinizi görür. Kalite açısından ve fiyat performans değerlendirmemde 9/10 puan almış bir alettir. Keza taşıma çantasıda kalite.

    YanıtlaSil
  15. Merhaba aynı tripoda sahibim , yaşadığım bir sorun tripodu sahilde uzun pozlama için kullanmamla başladı, ayakların eklem yerlerine kumlar girdi bu aşamada şunu farkettim ki eklem yerlerinden sökmek mümkün değil. Daha üst düzey tripodlarda ise böyle mandallı değil çevrilen bacak mekanizmaları var. Onları tamamen tersine çevirerek bacakları birbirinden ayırmak dolayısıyla temizlemek mümkün. Kumlar girince bacaklar açılırken akmaz yani elle asılarak açılır hale geldi ayrıca da çatır çutur sesler çıkarıyordu. Bulduğum çözüm ise hani gıcırdaya kapılar vs için kullanılan pas sökücü yağlayıcı spreyler var. bütün eklem yerlerini onunla bolca yağlayınca sorun düzeldi: bilemiyorum kumlar hala içeride duruyor mu ancak en azından sorunsuz kullanabiliyorum. Bu tripoda sahipseniz ve sahilde kullanacaksanız bacakların en alt kısmını açmayı ve tripodu toplamadan temizlemeyi unutmayınız

    YanıtlaSil
  16. merhaba hocam öncelikle vermiş olduğunuz bilgiler için çok teşekkür ederim. Konu oldukça eski ancak benim için hala yeni. Ikinci el bi tane alacağım 150 tl ye ... alınabilir mi o fiyata ne dersiniz?
    teşekkürler

    YanıtlaSil
  17. ayrıca fujı xe1 18*55 ıle kullanmayı planlıyorum. makro cekıme de merakım var.

    YanıtlaSil
  18. Hocam merhabalar tripodu satın aldım fakat ters çevirmeyi yapamadım bir de bacaklardan biri monopoda dönüşebiliyor sanırım iki durumla ilgili bilgi verir misiniz yoksa aldığım ürün mü hatalı çözemedim.

    YanıtlaSil