2 Şubat 2013 Cumartesi

İnceleme: Panasonic Evolta ve Ataba 508 Sarj Cihazı

 Not: Yazı içindeki fotolara tıklayınca yüksek çözünürlükte gelirler.    
     Şimdi bu inceleme de nedir yahu diyebilirsiniz. Şarjlı pilin incelemesi mi olurmuş?. Aslında olur hemde an itibari ile 162 sayfa olur(birazdan açıklıycam). Her şey fotoğraf makinem için aldığım flaşlara pil alma mecburiyeti ile başladı. Senelerdir aldığım, üzerinde 1000 defa şarj edilebilir yazan pillerimin, neden 1000 defa şarj etmeden çöp olduğunu sorgulamam ile devam etti. Bazılarınızın böyle bir sorunu yoktur. Bilerek veya bilmeyerek çok güzel piller alıp, tüm kullanım kurallarına uyduğu için, güzel güzel takılmaktadır. Ama bir çoğunuz benim gibi, kullanım ömrü tamamlanmadan pilleri çöp ediyor diye düşünüyorum. Hemen sadede gelelim. Aşağıdan devama tıklayınız :)

      Bilindiği üzere piyasada bir çok farklı marka ve modelde şarjlı pil bulunmakta. En basitinden kimyasal modellerine göre Ni-MHd veya Ni-Cd diyoruz. Ne farkları var bunların? Yeni nesil pil, eski nesil pil diye bir kavram duydunuz mu? Cevap, yarım yamalak bir evet  veya direk hayır ise ayrıntılı bir link vercem. Çok merak edenler, özellikle ilk sayfadaki bilgileri, gerek görürlerse de 162 sayfanın tamamını okuyabilirler :) 
   
     Ben burada kısa ve kendimce bir kaç şey söyliycem. Eski nesil piller; bir defa şarj edildikten sonra, kısa sürede kullanılması gereken, aksi halde kendi kendine güç kaybeden piller. Yeni nesil piller ise, şarj edildikten sonra kullanılmasa bile, 1 sene sonunda alıp baktığınızda gücünün %80'nini görebildiğiniz pillerdir. Yani her an hazır pilleriniz var demektir. 

    Yaptığım araştırmalarda 3 önemli faktör dikkatimi çekti. Dediğim gibi, bir çok şey var ama bence en genele hitap eden bu 3 tespit önemli.
   
     1-) GP marka pilleri sadece GP marka şarj cihazları ile şarj edin. Kendi pillerine has şarj sistemi ile sağlıklı çalışıyorlar. Aksi kombinasyonlar şarjlı pilleri hızlı bir şekilde öldürüyor(GP veya başka marka pil).

     2-) Reklam iyidir ama reklamı yapılan ürün iyi demek değildir. Benim gibi Duracell takıntılı bir adam, daha sonra Varta'nın çok iyi piller ürettiğini, Panasonic ve Sony gibi firmaların da bu konuda üst düzeyde olduklarını öğrenebiliyor :)

    3-) Pil alırken en avantajlı fiyatı bulmak için market market dolaşmaya gerek yoktur. Sanalpazar, gittigidiyor, pil ile başlayan ve sadece pil satan internet sitelerini görünce, pilin sadece pil olmadığını düşünüyor insan. 8 tane yeni nesil pil ve kaliteli bir şarj cihazını 58.2 TL ye sanalpazardan İzmir üzerinden almamla, hepsiburada ve electroworld gibi modern dünyanın büyük balıklarına Bruce Willis bakışı atıp hafif tebessüm ettim(Genelde kazık yiyen ben olurdum da :) )


     Ürünlere geçelim.

Şimdi yeni nesil pillerde güzel olduğu söylenen 3 pil çeşidi var bunlar
  •  GP ReCyko+
  •  Panasonic INFINIUM - Yada benim aldığım son versiyon olan Panasonic Evolta
  •  Varta Reay 2 Use
      Çok hızlı okudum yazıları ama en iyisi ve pahalısı Varta denen arkadaş oluyor sanki. En pahalı olması sebebi ile ben bunu almadım :) Panasonic Evolta dan 8 adet sipariş verdim.

      Peki şarj cihazı aldımmı? Elimde hem GP hem de Vartanın şarj cihazları vardı(eskiden kalma) ama yeni pillerime yazık etme ihtimalini ortadan kaldırmak  ve ileride alacağım piller için de senelerce kullanabileceğim bir cihaz olması için ATABA 508(20TL civarında) adlı cihazı aldım. "Bu ne be?!" der gibisiniz. Çinde üretilen ama aslen Türk bir firmanın ürünü. Bazılarımız hatırlar, YUMATU vardı. Aynen öyle işte :)





      Bu konuda biraz konuşalım. Napıyoruz normalde? Giriyoruz bir markete veya internet sitesine,  "Abi bak 4 pil yanına cihaz veriyolar çok uygun bu" diyoruz ve alıyoruz di mi? En azından bazılarımız alıyor (mesela ben). Çünkü diyoruz hepsi aynı. Hatta hızlı şarj edenlere bayılıyoruz.

  • Hızlı şarj pili katlediyor diye anladım ben olayı.
  • Cihazların devreleri aynı değil. Hatta bir çok cihazda 4 pil taktığınızda, her pile giden şarj akımı değişiyor ve piller farklı değerlerde doluyor. İdealde her pile giden akım yolu ayrı olmalı ve birbirini etkilememeli.
  • Cihazların bazıları piller dolduktan sonra bile şarj etmeye çalışıyor ve pilleri öldürüyor.
  • Bazen yarım dolu pilleri(aman dolu olsun yarın yola çıkcam mantığı) ile şarj ediyoruz ve öldürüyoruz. ATABA 508 gibi cihazlarda bir düğmeye basarak dolu pili boşaltıp, sıfırdan şarj edebiliyoruz.

    • Aldığım cihaz 4 AA veya 4 AAA(Kalem pil veya ince pil de diyebiliriz) pili aynı anda şarj edebiliyor. 
    • Tek pil şarj edilmiyor. Aynı anda 2 veya 4 pil şarj ediliyor. 
    • 2 pil taktıysanız voltaj düğmesini 2.4V'a , 4 pil taktıysanız 4.8V'a getiriyorunuz. 
    • Piller şarj olunca, akımlar otomatik kesiliyor. 
    • Pil orada kalırsa, ara ara akım vererek 100% de durmasını sağlıyor. 
    • Tam bitmemiş pillerinizi deşarj etmek için düğmesi de var. 
    • Prize direk takılıyor

    Neymiş? Pil, sadece 3 harfli bir kelime değilmiş. Senelere vurduğunuzda, cebinize vurgun yapan bir canavar aynı zamanda. 

     Gelelim kuru fasulyenin faydalarını. Bana yeten ürünler bunlar olduğu için bunları aldım. Ama ATABA'nın başka modelleri, Varta, sony, gp gibi markaların kaliteli şarj cihazları da var. İhtiyacınıza göre araştırırsınız. Son olarak, yazının başında bahsettiğim 162 sayfaya gelelim. İlk sayfada verilen bilgileri 1 defa okursanız muhtemelen şaşırcak ve çok şey öğreneceksiniz. Takıldığınız yeri de oraya üye olarak sorabilirsiniz.

Link : 162 Sayfalık Pil Konusu :)

Not: Daha ne modeli olcak pil şarjı için yeter bunlar diyorsanız bide şuna bakın :))) E-Bay de 24 dolara satıyorlar. Her haltı yapıyor :)






2 yorum: