7 Mart 2013 Perşembe

İnceleme : SennHeiser MX 375



     Yeni bir sennheiser ile karşınızdayım. Neden mi? çünkü daha önce bu blogda incelemesini yaptığım MX 470 modelinin bir ucu boynumdan düştü. Sorun şu ki diğer ucu boynumda iken, yere düşen kısmının üzerine basıp, bu neymiş diye eğildim ve kırdım. Neden kırıldı? çünkü adamlar başlığı vidalamışlar ve orayı kırmadan kabloyu kopartmak mümkün değil. Bu vesile ile kulaklığın ne kadar sağlam olduğunuda görmüş bulundum. Tabiki bu durum, kırılan kulaklığımı düzeltmediği için ve benimde düzeltmek için gereken havya ve lehim ekipmanına şu an sahip olmadığım için en pratik yolu seçtim. Yeni bir kulaklık aldım:) Bu sefer aynısı olmasın, zaten bir gün eskisini tamir ederim mantığından giderek farklı bir model aldım. Modelimiz Sennheiser MX 375
     Kulaklığın kalitesi ve sennheiser markası için daha önceki MX 470 incelememin baş taraflarını okursanız bir fikir edinirsiniz. Bu linkten okuyabilirsiniz : Link 


    Kulaklığımız eli yüzü düzgün bir kutuda geliyor. Kulaklığı indirimdeyken Vatanbilgisayardan 37TL gibi bir fiyata aldım. MX 470 den daha düşük bir fiyata aldığım için bazı şeyleri tahmin ediyordum ve tahminim doğru çıktı. Mesela kutudan çıkanlar garanti belgesi, kulaklık süngerleri ve kulaklık olarak kaldı. Halbuki, MX 470 de yedek kulaklık süngeri ve farklı yapıdaki kulaklar için plastik destekler de bulunmaktaydı. Benim kulaklarıma her türlü kulaklık uyduğu için zaten destekleri kullanmamıştım. Bu sebepten dolayı fazla para vermek gereksiz.                                                                                                             Kutuyu herzamanki gibi zorlanarak açtım :) Bu plastik kutular zor açılıyor kardeşim. Maket bıçağı felan bulundurun. İlk dikkat çeken durum kulaklığın boyutunun biraz kaba olması. Bas sesleri bozmadan vermek için büyük yaptıklarını düşünüyorum. Sonuçta bas ile hoparlör çapı doğru orantılı. Kablosu da MX 470 kadar yumuşak değil. Kablo sertliği hoşuma gitmedi. Kırılgan bir yapısı varmış gibi duruyor. MX 470 deki kablo ne kadar dolaşsada 2-3 defa sallayınca kendiliğinde açılıyordu. Bu kulaklığın kablosuda belki sağlamdır ama insan yinede dikkatli davranmak istiyor.  Kulaklıkların kablo giriş kısımları ise hakkaten sağlam duruyor. Diğeri kırıldığı için iç yapısınıda az çok tahmin ediyorum ve güven veriyor. O kablo kolay kolay kopmaz.
      
       Kulaklığın en önemli özelliği bas sesleri daha fazla vurgulaması. Ben incelerken MX 470 modeli ile kıyaslama yapcam. MX 470 deki ses netliği bu kulaklıkta bir nebze daha az.Çoğu kişi hissetmez bile. Net ve temiz ses için MX 470 daha iyi bir ürün. İş bas seslere ve ses yüksekliğine gelince MX 375 daha iyi. Çevremdeki insanların isteklerine baktığımda genelde MX 375 tarafından verilen sesi tercih ediyorlar. Sebebi ise yıllardır hepimizde olan "Abi acayip bas veriyor" düşüncesi. Bu düşünce "RAM i yüksek olan ekran kartı daha iyidir", "dönüş hızı yüksek olan disk süperdir", "işlemcinin hızı nedir?" sorularıyla aynı aslında. Tamam bas iyidir ama karşılığında kaybettiklerinizide bilmek lazım.Tiz sesler arada kaynıyor biraz. Eğer bas ve yüksek ses istiyorsanız uygun fiyatlı bu ürün alınabilir. Bilgisayardan mp3, youtube ve cep telefonundan mp3 dinledim. Hepsinde sesi en yükseğe kadar getirdim. Dış sesler duyulmayacak ve dışarı yayın yapacak kadar iyi ses veriyor :). Basların en yoğun olduğu şarkılarda bile cızırtı yapmadı(Tabi bu durum böyle gider mi bilemem ama marka güven veriyor, şahsım adına bir problem çıkacağını düşünmüyorum). Yukarıdaki fotoğraflara tıklarsanız büyük hallerini görebilirsiniz ve detaylara bakabilirsiniz.


Edit: 22/03/2013 Sennheiser MX 470'imi tamir ettim. Eskisi gibi oldu :) Birazcık kozmetik hatası var. Hareketli bir şarkıda tekrar baktım ikisine de.Tekrar teyit ettim. Kulağımı az yorsun, takılayım müziğin ahengine, temiz ses versin diyorsanız MX 470, uçursun beni, yüksek ses ve bas istiyorum  diyorsanız MX 375. :))




21 yorum:

  1. merhaba ,

    Basit bir kulaklik hakkında bu kadar yorum yapmanız gercekten çok ilginç bu bir araba olsa demekki :d sayfalarca yorum yapcaksınız.

    saygılar,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Araba yorumu yapmam çünkü futbol,tıp ve araba konusunda ülkemin yarısı master sahibi :) Kulaklık için ise şöyle diyelim ; site istatiklerine göre o basit kulaklığı araştıran çok ;)Ufak da olsa yardımımız olsun.

      Sil
    2. Bu saçma yorumu yapan ''Adsız'' kişiyi şiddetle kınıyorum. Senin gibi cahiller yüzünden bu ülke geride kaldı. Bu inceleme süper olmuş ve ben 2 kulaklık arasında kalmıştım bu inceleme sayesinde seçim yapabildim. Teşekkürler FotoBilişim...

      Sil
    3. Rica ederim. Bir nebze işinize yaradıysa çok sevindim gerçekten.

      Sil
    4. Katılıyorum detox1907 adlı arkadaşa tamamen

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Sizin Formunuzu Okuyarak bende Bir Bloger Açma gereksinimi duydum...

    Ve Çoğu kişinin fiyat olarak önemsiz görülen kulakları kimileri bir yaşam tarzı olarak kabul ediyor...

    Ve En iyisini en ucuza almak istiyorlar... Yorumlar içten Ve akıcı olmuş Keyifli Paylaşımlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Burayı ilk açarken günlük gibi olur diye düşündüm ama sonra elime geçen cihazlar hakkında yazınca bir nebze faydalı olduğunu gördüm ve hoşuma gitti. Bazen bir ürün hakkında bilgi arayıp da sadec eyabancı sitelerde olduğunu görünce canım sıkılıyordu. Kendimce katkım olsun dedim. :)

      Sil
  4. İncelemeyi okuduktan sonra kafam iyice karıştı. Ve farkettim ki ben ne istediğimi bilmiyorum :) Sonra oturdn ve düşündüm ki herşey olsun yani dengeli birşey olsun ve kararımı 470 ten yana vardim. İncelemeniz için çok teşekkürler :)

    Ayrıca bu aletlere basit diyen arkadaşlar yüzünden yeni bir iphone çıktığından bir önceki versiyonu ''eski, işe yaramaz(!)'' olarak değerlendirdiklerinden yeni ürünlerin fiyatı uçuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Teknoloji ürünlerinde en tepeye hiç bakmam. Fiyatlar şişirme olur. Genelde 2. veya 3. sıradaki ürünler fiyat performans ürünleri oluyor. Kulaklık işinde durum biraz daha karışık. Herkesin kulak hassasiyeti ve zevkleri farklı olduğu için en iyi(!) kavramı göreceli. Mesela siz dengeli olsun derken, başka biri abartılmış bas isteyebiliyor. Haliyle ürünü de ona göre almak gerekiyor.

      Bir kaza sonucu Mx 470 modelinin kapağını kırdım ve içini görme şansına sahip oldum. Emin olun biraz fazla verip böyle bir kulaklık yerine 20TL ye sony veya philips kulaklık almak uzun vadede zarar. Aklıma gelmişken yazayım. Bir gün mx375'i kenara bırakırken, kulaklığın bir tarafını masadaki çağın içine bırakmışım. Sonra odadan gittim 5 dk sonra geldim. Gördüm ve "ahh bu da gitti!" dedim :) Sıcak çaydan çıkardım üfledim çay biraz gitsin diye. Sonra taktım ve aradan 3-4 ay geçti hala sorunsuz :)

      Son olarak şunuda unutmamak lazım. Yeni model çıkarmazlar ise firma batar ;) İllaki kenarı köşesi etiketli, yıldızlı ürünler her zaman çıkacaktır.

      Sil
    2. Üstteki yazıda "çağın içine" demişim :) "çayın içine" olarak düzeltiyorum

      Sil
  5. Birdaha düşündüm, araştırdım ve MX 375 almaya karar verdim. MX 470 'e para vermeye değmez deniyor. Hangis siteden aldınız hocam? Kaç paraya aldınız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vatan Bilgisayar dan gidip almıştım. %25 indirim vardı. Kendi internet sitesinden de bakılabilir.

      Sil
  6. Mx 375 aldım yorumunuza çok teşekkür ederim.paylaşımlarınız çok yararlı oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Bu arada kulaklığı yine bir bardak çayın içine bıraktım yanlışlıkla. Çıkartıp salladım üfledim, yine canavar gibi :) benden daha nazik kullanırsanız uzun bir süre zevkle dinlersiniz.

      Sil
  7. Mx 375 in sesi gerçekten kaliteli ve yüksek çıkıyor. Malum artik yeni mp3lerde sesler az cikiyor kulaga zarar verdigi icin

    YanıtlaSil
  8. benim anlamadığım nokta şu ki insanlar bu tarz kulaklıklara basit deyip geçiyor ve philips gibi bunun onda biri kalitede ve seste olmayan ürünlere dünya para bayılıyorlar. benim kulaklarım küçük araştırma sonucu bende mx 271 modelini aldım 5 yıl oldu ben harici ara ara eve gelen misafir çocukları felanda kullandı düşürdüm üzerine bastım +50 derecelik yaz sıcağında da ankaranın -30 derecelik soğuklarında da kullandım. telefonumlada bilgisayarımla da mp3 çalarımla da hatta şehirler arası yolculuk yaparken otobüslerin eğlence ekranlarında bile kullandım bana mısın demedi. spor yaptım terledim hafif yağmur yağarken bozulur korkum olmadan kullandım ve şimdiye kadar sahip olduğum bir dünya kulaklıktan sonra en iyi kulaklıkların sennheiser markası olduğuna şahit oldum ses kalitesi 110 db ve üstü ise her ürününü tavsiye ederim. son zamanlarda telefon üreticileri ve özellikle apple sayesinde kulağa giren kapsül kulaklıklar moda oldu ben ise onlara asla alışamadım ve zaten ses kaliteleride hacim olmadığı için yerlerde artı özelliği kulak zarına yakın oluşu ve o yüzden sesi fazla hissettirmesi ama kulakta kaşıntı yapması kolay düşmesi ses en kısıktayken bile dış sesleri absorbe etmesi vs gibi olumsuz sebeplerden dolayı kapsül formundakilere karşıyım. en basiti dış sesleri duyarak ve açtığım müziği duyarak kısık seste müzik ve trafiği duyarak bisiklet sürmem güvenliyken diğerinde çok güvensiz. spor salonundaysam hocanın verdiği talimatları duyamıyorsam ne anladım ben o kulaklıktan. neyse bu tarz kulaklıklara basit diyenler bence ya çok zengin para saçmaya meraklılar yada zerre sesten anlamayan tipler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediklerinizin bir çoğunu yaşadım ve yazınızın altına imzamı atarım. Görüşünüz için çok teşekkürler. Ellerinize sağlık. Umarım insanlar her konuda biraz daha düşünerek yaklaşmayı alışkanlık haline getirir.

      Sil
    2. Dediklerinizin bir çoğunu yaşadım ve yazınızın altına imzamı atarım. Görüşünüz için çok teşekkürler. Ellerinize sağlık. Umarım insanlar her konuda biraz daha düşünerek yaklaşmayı alışkanlık haline getirir.

      Sil
    3. Birçok siteye girip araştırma yaptım, blogunuz bu konuda soruları cevaplamama katkı sağladı.Teşekkür ederim

      Hakan Bey'e de teşekkür ederim. 271 - 375 ve 470 arasında oldukça bilgi sahibi olmama katkı sağladınız.

      Sil