12 Ağustos 2012 Pazar

İnceleme: Western Digital My Book Live Duo 4TB 3.5'''




      Şimdiki incelememiz  şişman ve sempatik bir cihaza ait. Şişmanlığı, üzerinde bulunan 2 adet 3.5'' lik disklerinden geliyor. Sempatikliği ise, yıllardır bana tek bir problem çıkartmayan WD markasından. Marka konusunda bir şey söylemeye gerek yok. Bazılarımızın başına kötü olaylar geldiyse bile, bunun istisnai durumlar ve yanlış kullanımlardan kaynaklandığını düşünüyorum. Şimdiye kadar çok özenmeden kullandığım 5 adet WD diskte problem çıkmadı.


     Öncelikle kutu içeriğinden başlayalım. Klasik bir karton WD ambalajı içerisinde geliyor. İçerisinde kendine ait bir CD, harici güç için adaptörü, Türkçe de dahil olmak üzere, farklı dillerde hazırlanmış kitapçığı ve tabiki ana konumuz olan disk ünitesi duruyor. 
 

Elektrik adaptörü, başlığı değişebilen modellerden. 110V ve 220V için iki başlık var. 220V takılı halde geliyor. Biz her zamanki gibi, ileride satarken yanında bulunsun veya lazım olur diyerekten, seneler boyunca bir köşede kutu içerisinde durması amacıyla 110V luk başlığı saklıyoruz (Ben artık bu yaştan sonra, bu tür aparatların bi halta yaramadığını tecrübe ettiğim için atıyorum.İleride satarken bunu isteyecek arkadaş varsa da  "Alma ulen o zaman" 
                                                                                       diyorum :)
 
     USB girişi var ama USB kablo yok. Bu cihaza bağlanacak aygıtların kendi kablosu var mantığından gidilmiş sanırım. Çok da iyi olmuş, çok da güzel olmuş. Böylece USB kablo çöplüğü bir nebze olsun azalmış oluyor.       
       





      
Diskimiz dediğim gibi biraz şişman. Belki daha önceki disklerine gözüm alıştığı için, belkide WD ye olumlu yönden yaklaştığım için, bana rahatsız edici gelmedi.Tam karşısından bakıldığında, minik bir ışık yeri ve hemen altında WD yazısından başka bir şey yok. Disk sağlıklı çalışırken ışık yeşil yanıyor. Sağlıksız iken bilmiyorum, çünkü şu ana kadar sağlıklı çalıştı.

    



     Arka taraftan bakıldığında 3 adet giriş çıkış noktası görülüyor. En üst tarafta 1 adet USB girişi, hemen altında ağ girişi, onun altında ise güç girişi bulunmakta.Birde ufak bir delik var, bakmadım ama muhtemelen reset noktasıdır.

     Masaya koyduğumda ilk dikkatimi çeken nokta disklerin, tepe taraftan çıkartılabilir durumda olması oldu. Hafif bir dokunmayla, tepedeki butona basarak açtığınız üst kapak sonrası 2 adet disk çıkıyor karşımıza.

 

  

















    


                                      Fiziki inceleme buraya kadar. Gelelim kullanımına. Baştan söyleyeceğim bir kaç kelam var. Öncelikle diski iş yerinde kullandığım için gizlilik açısından bazı bilgileri bulanıklaştırdım. Yani, yazılımda veya ekran görüntülerinde bir problem yok. :) Bu bölüm konusunda biraz çelişkideydim. Aslında menüler o kadar kullanışlı ve basit ki, incelemeye bile gerek yok diye düşündüm. Ama ingilizce bilmeyenler için kolaylık olabilir dedim ve başladım. İngilizce bilen ve az çok teknoloji ile uğraşanlar, bu bölümü geçebilirler.

     Bu tür cihazlarda en gıcık olduğum nokta, ağa bağladıktan sonra ilk ip sini bulma işlemidir. Yine problem oldu tabi. CD yi taktım ve yazılım hata verdi. Neden verdi? çünki işyerimde proxy kullanılıyor ve cihazın yazılımı açılırken çakılıyordu.Başka yollardan IP yi Buldum. CD hatası ile ilgili olarak da google yardıma koştu ve cihazın dahili yazılımını güncelliyerek problemi ortadan kaldırdık. Çok da basit bir işlem.İleride anlatcam.


     İlk ekranımıza ulaşmak için cihazın üzerine aldığı ip adresini, herhangi bir tarayıcıda, adres satırına yazmamız yeterli.Ben firefox kullandığım için, tüm işlemleri firefox da yaptım.Hiç bir aşamada problem çıkmadı.Ip yi yazıyoruz ve şifre ekranı geliyor. Aslında şifre gelmiyorda, ben şifre oluşturduğum için geliyor. Neyse, şifremizi yazıp giriyoruz.
 

      İşte basit arayüzümüz karşımızda.5 Adet ana menümüz var.Şimdi dallanalım.Cihazın settings menüsü, ilk girişte bizi en çok meşgul eden ve en büyük menü. Ayarları bir defa yaptıktan sonra, deyim yerindeyse "ayda yılda 1 defa gieceksiniz". Tek tek bakalım...

     Sytem-General :  Sırayla gidersek;
  • Cihazınıza isim, tanımlama bilgileri verebiliyorsunuz.
  •  Dil seçimini yapıyorsunuz.Türkçe Dil seçeneği mevcut değil.
  •  Diskin seri numarasını öğrenebilirsiniz.
  • Disk kullanım miktarını öğrenebilirsiniz (Raid 1 ayarladığım için 2TB toplam kapasite görünüyor.Sonra açıklıycam).
  • Garanti için kayıt oluyorsunuz(Sallayın gitsin, nerden aldıysanız oraya ekşirsiniz :))) )

      Sytem-Date & Time :  Sırayla gidersek;
  • Zaman dilimi ayarını yapıyorsunuz.
  • Zaman senkronizasyonu yapılıp yapılmayacağını belirtiyorsunuz.Tabi burada diskinizin ya internete ulaşabiliyor olması lazım, veya bir zaman sunucusu olan ağda kullanılıp, o sunucunun tanıtılması lazım.
 
        Sytem-Updates :  Sırayla gidersek;
  • Cihazın kendi model tanımı.
  • Kullanılan dahili yazılım versiyonu.
  • En son güncelleme zamanı.
  • Yeni güncelleme kontrolü, veya elinizde güncelleme dosyası var ise yükleme kısmı.Ben güncellerken dosyayı internetten indirdim.Daha sonra bu menüden girip, dosyayı seçtim. Gerisini cihaz halletti. Yükleme oldu, cihaz açılıp kapandı ve yeni versiyon karşımda.
  • Otomatik güncellemenin açık olup olmayacağı.Bu tür cihazlarda ben burayı kapatıyorum. Kontrolün bende olması daha güvenli geliyor.Dengesiz bir güncelleme sonrası, bilgileri kaybetmek istemem.
      Sytem-Alert&Event Notifications :  Sırayla gidersek;
  •  Herhangi bir olay veya alarm durumunda size bilgi e-postası atılmasını aktifleştirme kısmı.
  • 5 e-posta adresine kadar giriş yapabilirsiniz.Bem 2 tane girdim.
      Sytem-Energy Saver :  Sırayla gidersek;
  •  Diskin uyku moduna geçip geçmemesini aayrlıyorsunuz.Benim ayarlarımda aktif olduğu görülüyor.
  • Süreyi belirlemek içinde bir hareketli çizgi kontrolü var.Ben 10 dakikaya ayarladım.
       Network-LAN Configuration :  Sırayla gidersek;
  • İlk kısımda, cihaz  internet bağlantısının olup olmadığını belirtiyor.Ekran görüntüsünde, onu anlamasına fırsat vermeden ekranı yakalamışım :)
  • Her cihaza özel MAC adresimiz.Birazını gizemli yaptım :)
  • Verdiğimiz IP adresi. BEn daha önceden verdiğim için şu an üstündeki ip adresi, zaten vereceğimiz IP adresi gibi görünyüor.
  • IP si değişmesin diye sabit IP verdim.(Static seçerek)
  • Ağ maskesi ve ağ geçit bilgilerini girdim sırayla.
  • Birde DNS ekledim.
  • Bu ayarları evde yaparken, farklı ayarlar yapcaksınız. Muhtemel ayarlarınızı şöyle yazalım.
    • IP =DHCP seçirek otomatik alınacak.İsterseni sabit verebiliriniz.
    • Eğer IP yi sabit vediyseniz:
      • Netmask 255.255.255.0
      • Gateway 192.168.1.1
      • DNS girmeyin
         Ayarlarda bir sorun olursa, her zaman cevaplamaya hazırım.En genel ayarları yazdım Modem den, modeme farklılık olabilir.

       Network-Workgroup:  Sırayla gitmeye gerek yok :) . Bir ağ grubunuz var ise,  o gruba dahil edip etmeyeceğiniz bölüm. Ev kullanımında ellemenize gerek yok genelde.

      Network-FTP:  FTP bağlantılarına izin verip vermeyeceğiniz bölüm.Genelde bilgisayar manyakları ve eve iş getiren bilgi işlemciler dışında, bu bölümü kullanan olmaz :) .Ekran görüntüsünde de izin verilmemiş görünüyor.

     Utilities-Diagnostic :  Aha burda, huylu cemaat için devamlı test yapabileceği bir mekan var. Kısa test ve komple test bölümü bulunmakta. Canınız sıkıldıkça test yaparsınız :) Benim işim olmaz.


      Utilities-Factory Restore :  Tüm herşeyi bitimeye kalktığınızda, Boğaz Köprüsüne gitmeye gerek yok. Burda kısa yoldan ve uzun yoldan herşeyi ilk haline getirebilirsiniz. Fabrika ayarlarına dönüş işlemi bu bölümden yapılıyor. Tabi disklerdeki herşeyin uçtuğunu söylemeye gerek yok :)
 
         Utilities-Reboot/ShutDown :Sırayla gidersek;
  • Cihazı yeniden başlatabilrisiniz.
  • Cihazı kapatabilirsiniz.Ben direk fişten çekmemeye özen gösteriyorum.Buraya koyduklarına göre, burdan kapatmak mantıklı. Ama aynı zihniyet, cihazın üzerine bir düğme koyamamış.
 
         Utilities-Import/Export Current Configuration: Sırayla gidersek;
  • Cihazda yaptığınız tüm ayarları bir dosyaya kaydedebilirsiniz.
  • Zamanında kaydettiğiniz ayarları, geri yükleyebilirsiniz. 
 
       Remote Access-Configure: Cihazın uzak erişime izin verip vermeeyceği burdan ayarlanıyor.Ben bunu işaretledim ama, şimdi düşününce, amacının ne  olduğunu tam algılayamadım :) ulen zaten ağdan erişiyorum. Burayı kaldırınca acaba sadece lokal bir probramla mı erişiyoruz? neyse unutmazsam test edip yazarım. Ama şu haliyle bir problemle karşılaşmadım.IP yazıp giriyorum.
  
  Remote Access-Mobile Access: Mobil cihazları ekleyip, bu cihaza ulaşmalarını sağlayabilirisniz.Hiç işim olmaz. O yüzden bişi denemedim. Ben akıllı telefonları sevmiyorum :) 

       Remote Access-Web Access: WD nin hizmeti sonucu, dosyalarına web üzerinden ulaşabilirsiniz. Benim öyle bir niyetim olmadığı için denemedim.İsterseniz, menüsü burada, haberiniz olsun.
      Remote Access-Advanced: "Problem çözümleri amacıyla  veritabanını yeniden oluştur" gibi bir şey yazıyor. Altında da WD2go sunucusu var. Ne anladım bu işten ben? Hiç birşey. Zaten böyle uzak ve tanımadığım noktalara bilgi göndermeyi sevmem.Merak eden alınca, kenardaki i ye basarak, detaylı bilgi alabilir.

           Media-Media Server:Sırayla gidersek;
  • İşte bu cihazın WD tarafından esas lanse edilen bölüme. Uyumlu  TV, Müzik sistemi gibi cihazlarınız var ise buradaki multimedya dosyalarından diğer cihazlara yayın yapabilirsiniz.Aktifleştirme yeri burası.
  • Aktifleştirdikten sonra, cihaz, ağda bulunan medya oynatıcılarını arıyor ve liste halinde size gösteriyor.Tabi benim ağımda böyle bir cihaz olmadığı için, o konu ile ilgili ekran görüntüsü bulunmamakta.
  • Yapılan yayının durumunu da burada izleyebiliyoruz. Ben yayın yaptırmadığım için, durum felan yok :)

        Media-iTunes : Apple farkı burada da geçerli iTunes çalıcısı ile buradaki medya dosyalarına ulaşmanız için lütfen aktifleştirin.

          Storage-Internal Storage: Settings bölümünün son kısmına ulaştık çok şükür. Burası bence en kritik bölümlerden biri.Özellikle, diskleri hep çalışır tutmak istiyorsanız. Şimdi bu noktada, mavi ile görülen edit kısmına tıklarsanız, 2 seçenek çıkar. Birisi raid olmadan kullanmayı, diğeri Raid 1 de kullanmayı sağlar. Gördüğünüz gibi, cihazda aslında 2TB lık 2 disk bulunmakta.
  • Raid olmaz ise 4TB alanınız olur. Basit olarak 2 tane 2TB diskinizi kullanırsınız Herhangi biri bozulursa, o diske ait tüm bilgiler uçar gider.
  • Raid 1 de ise, 2TB lık bir disk görülür. Arka planda olan şey ise, sizin gönderdiğiniz veya sildiğiniz bilgilerin; her iki diske ayrı ayrı yazılması ve silinmesi işlemidir. siz farkında olmadan bilgileri yedeklemiş olursunuz. Biri bozulursa, bilgileriniz kaybolmaz. Sizde çarşıdan( :) ) yeni disk alıp, yolunuza devam edersiniz :)

         Storage-External Storage: Söylemeyi unutmadım di mi? Bu cihaza USB kablosu ile bilgisayardan bir şey atmak gibi bir düşünceye girmeyin :) .Yok öyle bir şey. USB portuna bağlayabileceğiniz, başka bir USB disk ile ilgili bilgilere ve ayarlara buradan ulaşabilirsiniz. (Çok şükür kusmadan bitirebildim bu settings bölümünü, amma uzun sürdü be...)

           Users Altmenüsü: Cihazın kendisi admin kullanıcıs ile geliyor. Siz isterseniz, başka kullanıcılar ekleyebilirsiniz. BEn bir tane ekledim ama gizemli halde görünüyor :) Bu kullanıcılara, daha sonra, disk içerisindeki klasörler için, farklı erişim yetkileri tanımlayabilirsiniz.


         Shares: İşte burası en çok gireceğiniz nokta. En azınden ben öyle yapıyorum. Cihazdan dışarıya bir paylaşılmış klasör oluşturabilirsiniz. Görüldüğü gibi 4 klasör var. Public klasörü cihaz üzerinde oluşturulmuş halde geliyor. Diğerlerini ben oluşturdum. Public de kilit yok. Çünkü önüne gelen ulaşsın diye var zaten :) .Diğerleri ise bir önceki ekranda oluşturduğumuz kullancılar ile yetkilendirildikleri için, kilit simgesi ile gösteriliyorlar. 
  • "Create new share" kısmına tıkladığınız zaman, sizden klasör ismi istiyor. 
  • Akabinde, hangi kullanıcı veya kullancılar buraya ulaşacaksa onları seçip, sadece "okuma" yetkisi mi, yoksa "yazma/okuma" yetkisi mi olacağını belirliyorsunuz. 
  • Daha sonra ağ üzerinden, bilgisayardaki explorer da adres satırına veya "Başlat-->çalıştır" kısmında, "\\ip adresi\klasör ismi" yazdığınız zaman karşınıza kullanıcı adı ve şifre soran ekran geliyor(public ve benzeri oluşturulmuş klasörler hariç).
  • Şifreyi grip klasöre ulaşıyorsunuz. Bu disk ayarları için yazım örneği verelim hemen
    •  "\\10.6.2.27\images"

      Computer Backups: Bilgisayar yedekleriniz için kullanacağınız bölüm burası.

      My Book Live Duor Backups-Manage:  Diyelimki bu cihazdaki bilgileri yedek aldınız. Aldığınız yedekleri de bu menüden yönetin bir zahmet.

         My Book Live Duor Backups-MCreate:  Bu diskteki bilgileri nasıl mı yedek alcaz? İşte buradan.2 yolu var.
  • Ağ üzerinde başka bir noktaya.
  • Cihaza bağladığınız diğer bir USB cihaza.
         My Book Live Duor Backups-Recover: Umarım ihtiyacınız olmaz. Ama olursa yedekleri de, üstte belirttiğim 2 yolla geri dönebilirsiniz.



        Support: Milletimizce en az kullanılan bölüme geldik. WD destek bölümü. Şimdi kim ingilizce birşeyler yazıp WD ye gönderip cevap bekliyecek, forumlarda gezecek, düzenli sistem raporu oluşturacak :)) en azından ben böyleyim. İngilizceniz yeterli ve teknik bilginiz az ise bu bölümü kullanın. Unutmayın ki ödediğiniz para içersinde bu hizmetide aldınız. 
 
Son Söz: Menülerin bir nebze yavaş açılmasını saymaz isek, koyacak güzel ve sabit bir yeriniz de var ise  gayet başarılı bir ürün gibi duruyor. Tam bir ağır abi.Alırsanır güle güle kullanın.Almazsanızda, paranızı güzel güzel başka şeylere harcayın.Ne yaparsanız yapın ama buraya kadar okuduysanız benden de kocaman, bedava bir teşekkür alın.Sağlıcakla kalın. sevgiler, saygılar.








17 yorum:

  1. inceleme guzel olmus. bu aygitin 6tb lik versiyonunu satin aldim.. hemen hemen butun ayarlarini yapdima ma guleceksin belki en can alici yerini bi turlu beceremiyorum... icine veri atamadim :) nasil atacam nerden atacam icinden cikamadim. harici disklere mesele usb yi pc ye bagla kopyala yapisdir. ama bu boyle degil.. bu konuyu braz acabilirmisin ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yukarıdaki inceleme yazısında "shares" diye mavi ile yazılmış bir yer var. Orada bahsettim aslında. Bilgisayarınızdan cihazın ipsini ve klasörü yazarak giriyorsunuz. Yukarıda yazan kısmı buraya kopyalıyorum. Yukarıdan bulursanız bir bakın. Eğer hala sorunuz varsa cevaplamaya çalışıyım

      "Ağ üzerinden, bilgisayardaki explorer da adres satırına veya "Başlat-->çalıştır" kısmında, "\\ip adresi\klasör ismi" yazdığınız zaman karşınıza kullanıcı adı ve şifre soran ekran geliyor(public ve benzeri oluşturulmuş klasörler hariç).
      Şifreyi grip klasöre ulaşıyorsunuz. Bu disk ayarları için yazım örneği verelim hemen

      "\\10.6.2.27\images"
      "

      Sil
    2. Sizin diskinizin ip si 10.6.2.27 değildir muhtemelen. Yazılımına girdiğinizde adres satırında yazan numara sizin diskin ip si.

      Sil
  2. Merhaba,
    Benim de 6 TB lik modelden var. Benim sıkıntım ise hız. Gerek ftp ile gerekse USBden direk bağladığım WD Harici 1 TB lık hdd ile toplamda 700 GB lık bilgi 24 saattir bir gıdım ilerledi ancak. Bir çaresi var mıdır?

    İyi çalışmalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında USB den veri aktarımına hiç ihtiyacım olmadığı için pratikte yaşadığım bir çözüm yolu söyleyemem ama teorikte yapılabilecek şeyler var.

      Disk transferlerinde iletişim hızını etkileyen bir kaç durum var.

      1-)Örneğin, elinizdeki disk 1gbit bağlantıyı destekliyor. Bu da saniyede 100MByte yakın veri transferi demektir. Güzel kurulmuş bir sistemde saniyede 80MByte gördüm. Ama ön şartları var. Bilgisayarınızdaki ethernet kartı da gigabit desteklemelidir. 10/100/1000 şeklinde bir ibare olmalıdır. Genelde satılan eternet kartları 100Mbit oluyor ki, bu da teoride saniyede 10MB transfere denk gelir. Bu hız pratikte yakalanamaz. Diyelimki yakalandı. 1 dakikada 600MB ve 1 saatte 36 GByte veri transferi eder. Bu hız oldukça yavaştır. Yani ethernet kartınızı kontrol edin. Anakartdan çıkan port ise, onu da kontrol edin. Ayrıca cat5 kablo kullanıyorsanız 100Mbit ederki, yine 10MB transferde kalırsınız. CAT6 kablo kullanılmalıdır. Herşey yolunda gittiyse, diğer bir hız yavaşlatan etkiye bakalım. Siz şimdi verilerin olduğu diski USB ile bilgisayar bağladınız ve DUO yuda ağdan bağladınız. Tamam, duo 100MB transfere hazır ama verilerin olduğu disk USB 2.0 ile bağlanıyorsa, USB 2.0 da en fazla 480Mbit hız olacaktır ki, bu da gbit 'in yarısı kadardır. Bunun hızı nasıl etkilediğini görmek için, verilerin olduğu diskten bilgisayarın kendi diskine kopyalama başlatın. Hız yavaşlama nedeni sizin verilerinizin olduğu disk mi değil mi kontrol etmiş olursunuz. Özetle, bir yerden bir yere veri transferi yaparsanız en dar borunun olduğu yerdeki hız kadar verim alırsınız. Eğer tüm yollar( kablo, ethernet, usb portu vs) en ideal seviyede ise hız yüksek olur.

      2-)USB den direk transferde ise yine USB 2.0 da 480 mbit/s hıza sahipsiniz. Yani yaklaşık saniyede 50MB. Tabi bu da ideal şartlarda. Yai USB 2.0'ın kalitesine göre değişir. Aynı satın alınan USB flash belleklerin bazılarının çok yavaş, bazılarının hızlı olması gibi. Aslında hepsinde USB 2.0 yazar ama ucuz olanların veri transfer hızı düşüktür. Bu da içlerinde kullanılan transistör teknolojisinden kaynaklanır. DUO nun usb 2.0 'ı 480 mbit/s desteklese bile diğer disk 300Mbit/s lerde ise hız en fazla 300mbit/s yani 30Mbyte civarında olacaktır.

      3-)Dosya yapısıda hızı etkileyen bir faktördür. Boyutları küçük binlerce dosya(mesela resim dosyaları), tek parça filmlerden( örneğin 14 GB lık bir mkv filmi) kat ve kat yavaş transfer olacaktır.

      4-) HArddiksler genelde 7200 rpm hızında dönmektedir ve yazma ile okuma hızları farklıdır. elinizdeki veri olan diskten hızlı okuma yapılıyorsa bile DUO nun yazma hızı yetişemiyr olabilir.(küçük bir ihtimal)



      Sonuç: Sonuç itibari ile sisteminizdeki fiziksel bağlantıları kontol edin. Hız yavaşlatan faktörleri bulmaya çalışın. Ek olarak DUO üzerindeki esata veya firewire girişleri var ise kullanarak bilgisayarınıza bağlayabilirsiniz.

      Bu tür diskler medya amaçlı kullanıldığı için(tv ye bağlamak, ağdaki cihazlarla paylaşım vs vs) veri atmak eziyet olabiliyor. Allah sabır versin :) BEn yedekleme için kullanıyorum ve 2-3 ayda bir bakıyorum o yüzden çok sıkıntıya sokmadı(işyerinde). Evde ise bilgisayarımın disklerini genişlettim ve internetten indirdiğim medyaları direk paylaşıma açarak ağ üzerinden tv ye gönderiyorum. Evin içerisinde her odaya ethernet portu çektirdiğim için bilgisayardaki bir veri her odadan ulaşılabilecek durumda oluyor.

      Sil
  3. Yazmayı unutmuşum. Upload yapıyorum Live Duoya.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yukarıdaki yazıyı hızlı yazdım cümlelerde hata varsa kusuruma bakmayın. :)

      Sil
  4. Cevap için çok teşekkür ederim. Bu cihazı tam bir dropbox gibi kullanmak mümkün mü acaba? Mesela otomatik foto video upload etmek cepten tabletten vs.

    Birde hddlerini söküp usb hdd dock ile notebooka bağladım. Hdd yi görmedi. Ne MAC ne windows... Egreat 160r ise şakır şakır gördü ama bu defa içinde linux dosyalarını buldum. Başka hiç bir şeyi ve dosyalarımı falan bulamadım. Bu konuda yardımınız olabilir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dropbox uygulaması kurmadım ama kendi sitesinde kullanılacığı gibi bir özellik yazmışlar. Ağ üzerinde dropbox için kullandığınız klasör yerine disk üzerindeki klasörü hedef gösterebilirseniz olacağını düşünüyorum.

      "Upload files on the go.
      Free up space on your smartphone or tablet by uploading photos & videos directly to your My Book Live Duo. " diye bir şey yazılmış ve sizin yazdığınız ile aynı.

      http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=620

      ----------------------------------------------------------------------
      İkinci sorunuza gelince. Muhtemelen içerisinde linux bir sistem var. Bildiğim kadarı ile linux sistemlerde diskler farklı dosya tipleri ile formatlanabiliyor. Mesela windows NTFS dosya sistemini kullanırken linux bir sistemde ext4 olabilir.

      Bkz: https://en.wikipedia.org/wiki/Ext4

      dosya yapıları farklı sistemler birirlerini tanımayabilirler. Egreat ise linux dosya sistemini kullanmaktadır ve diski bu üzden tanımış olabilir. Diskleri formatlarsanız belki görür ama bu sefer WD içerisinde bir daha kullanamayabilirsiniz. Biraz riskli bir işlem gibi duruyor :)

      Sil
  5. Sayın FotoBilişim,

    Hakikaten ciddi bir teşekkürü hak ediyorsunuz. Müsaadeniz olursa ilgilenenlere faydası olur diye twitter da sitenizi paylaşacağım.

    Cevaplar için tekrar tekrar teşekküre ederim.

    Cihazı kurarken, aslında çok zorluk yaşamıştım. Cİhaz ağda bir türlü gözükmüyordu. Sonunda kutusundan çıkan kablo yerine kendi kablolarımla deneyeyim dedim ve cihaz ağda görüntülendi. Kurulum tamamlandı.

    O arada yavaşlık problemine çözüm ararken, HDD lerin sökme takma işlemini de deneyeyim dedim. Ve gayet kolayca sökülen HDDleri söküp taktım tekrar. Ve kabloları tekrar bağladım.

    Bu defa aynı ilk kurulumda olduğu gibi cihaz görünmedi. Öndeki led SABİT OLARAK SARI renkte yanıyor. Modemin üzerinde cihazın bağlı olduğu portun ışığı yanıyor. Live duonun arkasındaki ethernet te normal çalışıyormuş gibi görünüyor.

    Ama ne yaptıysam cihazı çalıştıramadım. Tüm tavsiyeleri denedim kullanım klavuzundaki. Sarı ışık sabit yanar halde öylece kaldı. Yavaş olması ve bu tip sıkıntılar biraz canımı sıktı. Neredeyse satacağım aleti.

    Bir tavsiyeniz var mıdır bu konu hakkında?

    Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müsaade ne demek. Bende sizin gibi bir kullanıcıyım. Sadece elime geçen cihazları zaman bulursam kendimce açıklamaya çalışıyorum. Güzel sözleriniz için teşekkür ederim.

      İşin açıkcası cihazdan ben performanstan ziyade yedekleme işlevi bekliyordum. 3-6 ay araıklarında çalıştırıp yedekleri atıp yine kaldırıyorum. Performans diskleri için USB 3.0 destekleyen ama kapasitesi düşük diskler daha iyi. MEsela yine incelemesini yaptığım WD nin 2.5 inc lik USB 3.0 diski gerçekten çok iyi. Eğer bilgisayarınızda USB 3.0 portu varsa saniyede 100MB veri transferlerini bile görebiliyorsunuz. 60MB altına da hiç düşmedi.

      Bilgisayardan devamlı dosya transfer işleri için, dediğiniz gibi çok pratik değil.PErformansı, her türlü yazılım ve donanımdan etkilenebiliyor. 1 tane USB port ile koyup içeri veri atılabilse süper olacakmış ama ne yazıkkı çok görmüşler :)

      Aslında 1 defa ayağa kalksa devamlı kullanabileceniz bir ürün ama ilk ayağa kalkışı biraz meşakkatli. Sarı ışık olayını ugun biz zamanda raştırayım. Bir şeyler bulursam buradan yazarım. En geç yarına kadar bakmaya çalışcam.

      Sil
  6. Tekrar merhaba. Cihazın kullanım klavuzunu indirdim ve sarı led ile ilgili bir kaç şey yazıyor. Buraya paylaşıyorum.

    Durum:Ön Yükleme
    Renk:Sarı
    Görünüm:Sabit
    Durum AÇıklaması: Sabit Sürücü İşletim Sistemini (OS)
    yüklemeye başlamıştır.

    Durum:Dikkat
    Renk:Sarı
    Görünüm:Yanıp Sönme
    Durum Açıklaması:
    Aşağıdaki koşullar bu durumu tetikler:
    • Disk termal uyarı eşiği
    aşılmıştır
    (sıcaklık altında veya üzerinde)
    • Ağ kablosu takılmamıştır

    Ayrıca elinizde varmı bilmiyorum ama detaylı kullanım kitapçığına Türkçe olarak bu linkten ulaşabilirsiniz

    http://www.wdc.com/wdproducts/library/?id=301&type=25

    YanıtlaSil
  7. Cevaplarınız için tekrar teşekkür ederim.

    Sarı ışık ile ilgili klvauz bilgileri ne yazık ki gerçeği yansıtmıyor. İnternet te ben de biraz araştırma yapınca sarı ışık ile ilgili sorun yaşayan bir kaç kişi daha buldum yabancı forumlarda. Telefon desteği almışlar ve genelde sıcaklık bahanesi ile geçiştirmişler. Ancak sorun çözülmemiş.

    Ben de soğutma, disk değiştirme vb. hepsini denedim. Sorun çözülmedi. Sanırım Board problemi var. Keza Vatan Bilgisayar'dan bu güne kadar aldığım herşey problemliydi. Bunda da aynı şekilde sorun çıktı. Orada da bu üründen bir adet board değişimi için gelmişti demişlerdi.

    Sonuçta WD den destek istedim hafta sonu. Halen cevap yok. Bakalım ne diyecekler?

    Verecek cevapları varsa tabi.:-)

    Cevapları burada paylaşacağım kısmet olursa. İhtiyacı olanlara faydası olsun.

    Sevgiler

    İyi Çalışmalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğiniz gibi ise ve vatanda denendiğinde de sarı ışık çıkıyorsa zaten değiştirmek zorundalar. 3 Defa aynı hatada da parasını alabiliyorsunuz diye biliyorum.

      Sil
  8. merhabalar tekrardan.
    ayni urun bende de var. daha oncede yazmisdim.
    urunum ev agi uzerinde sorunsuz bir sekilde calisiyor.
    proplemim ise disardan iletisim.
    disaridan iletisim kuabiliyorum.fakat disaridan tlf yada baska bir bilgisayar ile baglandigimda bir fotograf icin bile 10 dk beklemek zorunda kaliyorum. bir video icin ise artik sen dusun :) 10 dk sonra 2 saniye oynuyor ancak.
    sonucda bu cihazi uzakdan erisim icin aldim.fakat bir tek resim icin bile 10 dk bekliyeceksem nereda kaldi bu isin espirisi. verdigim paraya yazik valla :(
    diyebilirsin internet hizin nedir upload hizin.. 4 mbps. fakar siradan bi foto icin internet hizi cokda onemli olmasa gerek..bir resimin boyutu ne olabilirki sonucda.
    acaba bi yerlerde bir hatammi var. bilgin varsa bu konuda yardimci olabilirsen sevinirim.
    simdiden tesekkurler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer ev ağında sorunsuz ve dışarıda sorunlu ise şahsen ben servis sağlayıcıdan şüphelenirim. Upload hızının 4mb olduğuna emin olun bence. Gerçek işimde bilgi işlem zaten. Mesela türk telekomdan ADSL yerine upload ve download hızı aynı olan 2Mbit G.Hdsl gibi bir bağlantı aldığınızda 2000TL gibi fiyatlar gelebiliyor. Upload pek vermek istemedikleri bir özellik. Aşağıdaki siteden ölçebilirsiniz.

      http://www.speedtest.net/

      Ayrıca upload hızında bir problem yok ise güvenlik duvarı ayarlarında engellemeleri kontrol edin. Antivirüs varsa onada bakmak lazım, belki portları engelliyordur.

      Son olarak aklıma gelen bir test daha var. Teamviewer programını duydunuz mu bilmiyorum ama dünyada uzak masaüstü için en çok kullanılan bedava programlardan biridir. Kendi bilgisayarınıza ve ona uzaktan erişebileceğiniz başka bir bilgisayar yükleyip bağlantı kurarsanız ve aradaki iletişimde bir sorun yok ise, WD üzerindeki ayarlardan şüphelenebiliriz. Teamviewer üzerinden dosya tarnsferide yapılabiliyor. Foto gönderme hızını da buradan test edebilirsiniz. Eğer normal hızda gönderiyorsa, dediğim gibi WD ayarlarını ve kullandığı portların serbest olup olmadığına bakmak lazım.

      Sil
  9. uploadi yanlis yazdim sanirim. testde su sonuclar cikiyor.
    Download Speed: 5981 kbps (747.6 KB/sec transfer rate)
    Upload Speed: 2726 kbps (340.8 KB/sec transfer rate)

    sanirim senin bahsetdigin su port olaylarinda sorun olabilir.. yinede alakan icin tesekkurler.

    YanıtlaSil